Gå til innhold

Koble xbox1 til nettverk

jealei

Anbefalte innlegg

Er det noe spesielt jeg må gjøre for å koble xboxen til nettverket. Det jeg tenkte og gjøre var og ta en lan kabel, koble xboxen til ruteren, også streame filer fra pcen over det trådløse nettverket. Men nå jeg prøver for jeg verken kontakt med nettverk, eller pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noe spesielt jeg må gjøre for å koble xboxen til nettverket. Det jeg tenkte og gjøre var og ta en lan kabel, koble xboxen til ruteren, også streame filer fra pcen over det trådløse nettverket. Men nå jeg prøver for jeg verken kontakt med nettverk, eller pc

7442938[/snapback]

Har du en modifisert xbox1 eller en original xbox? Du må ha modchip for å kunne bruker den som mediasenter. I tillegg må du ha Xbox Media Center installert.

Har du dette på plass?

Lenke til kommentar

Da er det bare å koble til maskinen på LANet, finne ut hvilken IP-addresse den har, ftpe inn og hente konfigurasjonsfilen til XBMC ned, redigere denne slik at du mounter opp diverse foldere på PCen din (Veldig godt forklart i selve filen forøvrig), og legge filen tilbake på Xboxen igjen.

Så rebooter du xboxen, og voila så får du tilgang til de folderene du har bestemt at du skal ha tilgang til. :)

http://www.command-tab.com/2005/03/27/sharing-media-to-xbmc/

Riktignok en howto for MAC, men er same deal for PC.

http://xboxmediacenter.com/forum/archive/i....php/t-318.html

Og for PC.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Har du husket på å sette XBMC på xboxen din til automatisk DCHP?

for å kommunisere mellom xbox og PC bruker jeg Filezilla som er gratis FTP-program, som er utrolig bra program  ;)

7444796[/snapback]

Liten korreksjon på denne. Er jo ikke i XBMC du setter den til DHCP. Men i dashboardet.

Lenke til kommentar
Har du husket på å sette XBMC på xboxen din til automatisk DCHP?

for å kommunisere mellom xbox og PC bruker jeg Filezilla som er gratis FTP-program, som er utrolig bra program  ;)

7444796[/snapback]

Liten korreksjon på denne. Er jo ikke i XBMC du setter den til DHCP. Men i dashboardet.

7444813[/snapback]

Ehh, da har du ikke brukt mye XBMC?? seff, kan du stille det inn på XBMC, men må gå inn på Nettverk på innstillinger for XBMC, der kan du velge, dashbord, manuelt eller automatisk DCHP. det gjorde jeg i går, siden jeg skulle overføre musikk til XBOXen min.

Lenke til kommentar

hei, når jeg satte xboxen på dchp, så kunne jeg gå inn på de delte mappene jeg har på pcen, men jeg for fremdeles ikke til o koble xboxen til internett så jeg kan skjekke været, og gå inn på nrk sinn nett tv, også nå jef laner med xboxen, så funker ikke internettet på pcen heller

Lenke til kommentar
hei, når jeg satte xboxen på dchp, så kunne jeg gå inn på de delte mappene jeg har på pcen, men jeg for fremdeles ikke til o koble xboxen til internett så jeg kan skjekke været, og gå inn på nrk sinn nett tv, også nå jef laner med xboxen, så funker ikke internettet på pcen heller

7445044[/snapback]

Nå har jeg pakka ned xbox'en min siden jeg flytter så jeg får ikke sjekket min konfig. Husker ikke om det er noen DNS instillinger på XBMC? Noen som kan sjekke det? Høres ut som det kan være problemet her.

Lenke til kommentar

7445044[/snapback]

Nå har jeg pakka ned xbox'en min siden jeg flytter så jeg får ikke sjekket min konfig. Husker ikke om det er noen DNS instillinger på XBMC? Noen som kan sjekke det? Høres ut som det kan være problemet her.

7445121[/snapback]

Jeg har ingen innstilling for DNS på XBMC. Eneste jeg gjorde var å koble den til switchen, og så mottok den ip-addresse fra routeren i lag med gatewayen(Satt opp i dashboardet, og ikke XBMC), satte opp sharingen og voila.

Lenke til kommentar

7445044[/snapback]

7445121[/snapback]

Jeg har ingen innstilling for DNS på XBMC. Eneste jeg gjorde var å koble den til switchen, og så mottok den ip-addresse fra routeren i lag med gatewayen(Satt opp i dashboardet, og ikke XBMC), satte opp sharingen og voila.

7445144[/snapback]

Skal du nå ting på internett via en DNS slikt som værmelding og webradio så må du legge inn dns. Stort sett er dette 192.168.1.1 mot ruteren din. Prøv med dette først og se om værmedlinga i XBMC da fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme løsningen hjemme. Det trådløse kan ofte være kinkig å få til på XBMC og min løsning var å sette opp fast intern IP på XBMC sammen med subnet, DNS og gateway.

Noen ganger må jeg også restarte Xbox'en et par ganger for å få kontakt.

Du kan også prøve å trekke ut strømmen av den trådløse mottakeren du har koblet til Xbox, vente 30 sekunder og så sette den inn igjen. Deretter restarter du Xbox.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
er jo ikke så mye vits i det da?  er jo bare og sette xbox360 på engelsk så har du engelsk Viva Piñata da.  :cool:

Enda godt at det er mulig å få det på engelsk :)

Ser uansett at spillet er sonefritt, så da blir nok import på meg ja ;)

7402237[/snapback]

7402405[/snapback]

Jeg har akkurat samme løsningen hjemme. Det trådløse kan ofte være kinkig å få til på XBMC og min løsning var å sette opp fast intern IP på XBMC sammen med subnet, DNS og gateway.

Noen ganger må jeg også restarte Xbox'en et par ganger for å få kontakt.

Du kan også prøve å trekke ut strømmen av den trådløse mottakeren du har koblet til Xbox, vente 30 sekunder og så sette den inn igjen. Deretter restarter du Xbox.

7453147[/snapback]

Trådløs til den gamle xboxen? Er det ikke den nye du tenker på?

Lenke til kommentar
Men hvis boksen er satt til DHCP, så tar den jo innstillingene selv. I det minste det min gjør. Både IP, subnet, gateway og DNS.

7453037[/snapback]

Høres fornuftig ut dette. Trådstarter bør også legge inn ip subnett og dns og kjøre med fast ip. Da er det også mye enklere når du må ftp'e deg til xbox'en når du alltid vet hvilken ipadresse du har.

Hvis du ikke vet hvordan du legger inn fast ip eller ha som skal legges inn får du spørre i vei så skal vi hjelpe deg :)

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Sånn som jeg har skjønt det, har ikke trådstarteren problemer med FTP, men problem med å koble opp til internett. automatisk DCHP skal som regel gi internett til Xboxen, så hvorfor internettet hans detter ut sammen med PC, det er vell spørsmålet han lurer på...? :ermm:

Slik har jeg sett opp med min xbox direkte til PC:

Manuelt til xbox:

IP: 192.168.3.4

DNS: 255.255.255.0

gateway: 192.168.3.1

Manuelt til PC:

IP: 192.168.3.8

DNS:255.255.255.0

gateway: skal ikke legge noe inn her.

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...