Gå til innhold

kjøpe haste-PC (4000kr-)


Anbefalte innlegg

PCen min har begynt å dra på årene og jeg planla å kjøpe en ny og kraftig PC Vista og DX10 grafik-kort om noen måneder, men den gang ei. i dag streiket PCen min og jeg gidder ikke holde den kunstig i livet lengere ved å bytte ut flere deler, men jeg føler heller ikke for å bruke en betydlig sum penger på en kraft-maskin. så jeg sitter å tenker på en mellomløsning.

 

jeg føler meg ikke klar for å sette sammen en PC fra bunnen av så jeg vurderer å kjøpe en billig maskin og heller sette in noe av den nyere hardwaren fra den gamle i den (radeon 9800, 1 gig twinmoss ram og 200 gig harddisk). så får jeg heller oppgradere ytligere om en stund eller vurdere om jeg skal kjøpe ennå en ny en. synes dere dette er dårlig ide?

 

så hvis noen kan anbefale en god basismaskin til mindre en 4000 kroner hadde det vert fint. det viktigste er at den har et ok Hovedkort og en ok prossesor.

 

her er en mulig kandidat jeg har sett på:

 

AMD 64 3000+ (754) - DVD RW – 256MB RAM – 80GB SATA

# 6 stk USB 2.0 (2 stk i front og 4 stk bak)

# Strømforsyning ATX 400W

# Surround 5.1 Lydkort (Integrert)

# Gb LAN Nettverkskort (Klar for bredbånd)

# AMD Sempron 64 3000+ (754)

# 256 MB TwinMos PC3200

# DVD Brenner (Brukt)

# Sort kabinett

# 80 GB S-ATA2 Harddisk

# Lyd tilkoblinger i front

 

2700 med mus+tastatur

 

http://www.jmdata.as/stasjoner.htm#1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

nesten samme

 

den pcen er nesten den samme som den fra JMdata. 5 kroner billigere :) bare at dette systemet leveres på den nye sokkelen AM2 istedet for den gamle 754

 

for 4000 får du en god del bedre pc som er å foretrekke.

 

denne

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Bare en tanke, det er fullt mulig å bygge en maskin som er mer enn bra nok til Vista og med dx10 nå, har du penger til dette, så vil det være mye bedre enn å kjøpe noe nå for å kjøpe noe bedre senere.....

7442961[/snapback]

 

du har et veldig godt poeng. det er selvfølgelig en mulighet å kjøpe en fet maskin nå. og det er absolut noe jeg har vurdert. men det er mange ulike faktorer som taler for å kjøpe en billig maskin nå og vente med å gjøre en større investering.

 

nesten samme

 

den pcen er nesten den samme som den fra JMdata. 5 kroner billigere  :) bare at dette systemet leveres på den nye sokkelen AM2 istedet for den gamle 754

 

for 4000 får du en god del bedre pc som er å foretrekke.

 

denne

7443010[/snapback]

 

det er en stor forskjell på de billigste maskinene fra PSdata og JMdata. PSdata sin er bygg selv mens JMdata sin er ferdigbygd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

kan du ikke sette sammen da :) fort gjort. og det at JMdata bruker brukt dvd-brenner. jaja. sikkert greit det. men AM2 vs 754 samme prossessor. da er det ingen tvil.

 

dessuten er Ram`en kjappere på den du får til AM2 systemet.

 

+floppy disk

+høytalere

 

er det PCI-E på den fra JM-data? tviler på det. blir litt dumt uten det

 

ser at den på psdata "bare" har DVD leser da men. kan ofte være greit med en DVD leser + en brenner. som du kan kjøpe utenom.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Hvilken hardware har du i den PC`en du har nå?

Ikke for å strø salt i noe sår her, men jeg ser ingen grunn til å kjøpe ny PC om du skal vente til Vista kommer i butikken. Spar heller de lappene og legg dem i Vista PC`en. Du får uannsett ikke noen Gamer PC for 4 lapper allikevel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324737

 

Sku hatt deg et billig skjermkort til bare å bruke midlertilgi så får du ihvertfall en ok pc ut av detta. DU hadde vel, disk, kabinett og psu på 400watt :)

 

Dette kan da bli en ok gamer pc med bedre minne og et bra skjermkort da du får penga til det :)

7447701[/snapback]

 

Dette systemet er noe han vurderer å kjøpe, ikke har :)

 

her er en mulig kandidat jeg har sett på:

 

AMD 64 3000+ (754) - DVD RW – 256MB RAM – 80GB SATA

# 6 stk USB 2.0 (2 stk i front og 4 stk bak)

# Strømforsyning ATX 400W

# Surround 5.1 Lydkort (Integrert)

# Gb LAN Nettverkskort (Klar for bredbånd)

# AMD Sempron 64 3000+ (754)

# 256 MB TwinMos PC3200

# DVD Brenner (Brukt)

# Sort kabinett

# 80 GB S-ATA2 Harddisk

# Lyd tilkoblinger i front

 

2700 med mus+tastatur

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Vet da han ikke har det, var jo derfor jeg sa det var ok å kjøpe til 4000, han hadde jo hdd og kabinett + psu selv :)  Eneste en mangler på komplett pc`en for å bruke den er et pci-e kort han ikke har. men en midlertidlig vil ikke koste stort :)

7447931[/snapback]

 

hvordan kom du fram til at han da har en 400W psu i den han har nå? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...