cypern Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei Jeg er en 23 år gammel mann som ønsker meg ned i vekt. Jeg er 1.94 høy og veier 112 kg. Har regnet ut at mitt daglige kaloriforbruk er fra 3700-4000 kcal og dermed bør næringsinntaket være på ca 3100 kcal hver dag. Har dere noen anbefalinger om hva slags måltider jeg bør velge? Fokuserer mye på egg/proteiner, pastasalater, kyllingfilet. Men i tillegg føler jeg at 2-4 brødskiver om dagen med leverpostei evt.brunost. bør tillegges kosten. Hva synes dere om dette? Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) ungå Junk Food men husk at mat har noe å si om du trener eller ikke... det er ikke sunt å spise for lite når du trener mye... Vil du ned i vekt ved å trene mer må du også spise mer! men jeg er ikke noe mat ekspert så for la noen andre ta seg av det Endret 7. desember 2006 av the_odd Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Spis mat med lav glykemisk indeks, mye proteiner og sunne fettsyrer. De aller fleste jeg har pratet med bruker å kjøre en kylling+ris-kur som er rett og slett uendelig mye kylling og ris til nesten alle døgnets tid. Sleng på litt hvit fisk så er du i mål. Noen nyttige verktøy: Matvaretabell Oversikt over glykemisk indeks Kostplanlegger Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Spis mat med lav glykemisk indeks, mye proteiner og sunne fettsyrer. De aller fleste jeg har pratet med bruker å kjøre en kylling+ris-kur som er rett og slett uendelig mye kylling og ris til nesten alle døgnets tid. Sleng på litt hvit fisk så er du i mål. Noen nyttige verktøy: Matvaretabell Oversikt over glykemisk indeks Kostplanlegger 7450701[/snapback] Jeg vil anbefale deg å forsøke å finne 1001 måter å tilberede kylling og ris på. Hvis ikke så kommer du til å bli veldig lei av kylling og ris. Taco, med kylling og grønnsaker er en sunn høydare hvis den tilberedes rett. Du kan også lage kyllingpizza osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå