brannmannsam Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Etter at jeg installerte en ny sata disk kom dette ikonet opp på start baren(se bildet) Og.. jeg har vel koblet riktig? SATA1 på hovedkortet? Disken støtter SATAII så det er vel der jeg skal sette den i for å få SATA/300? Har A8N SLI Premium hovedkort. Endret 6. desember 2006 av brannmannsam Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 SATA-disker støtter hot-swap. Dvs. at man kan kople til og fra harddisker mens maskinen står på. Skal man gjøre dette så bør man bruke trygg fjerning. Helt normalt. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg hadde det samme på mitt Gigabyte DS3 hovedkort. Jeg likte dårlig å ha den løsningen, for man kunne jo komme til å "Stoppe" harddisken sin ved en feiltagelse. Jeg fant ut at jeg kunne flytte disken til den andre SATA-kontrolleren på hovedkortet - og dermed var problemet løst. Ikke mer "Trygg fjerning av maskinvare". DS3-kortet har 2 SATA-kontrollere, 1 av dem er lilla og den andre er gul. Den gule er IHC8-kontrolleren, mens den lilla er Gigabytes egen SATA-kontroller (som støtter RAID). Jeg bruker ikke RAID, så derfor er det det samme hvilken av kontrollerne jeg bruker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det skal ikke være mulig å 'stoppe' disken, for den er i bruk. Blir egentlig akkurat som med en USB penn, den får du heller ikke stoppet hvis den er åpen i utforsker. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Mye mulig, men jeg likte ikke å ha disken under valget "Trygg fjerning..." uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå