vebwa Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Min onkel skal kjøpe ny TV, LCD ca. 32". Pris er opptil ca. 15000. Bruksområde/signal blir antagelig mest kabel-TV inntil videre. Kanskje blir det også aktuelt med noe film/(HD)-DVD etterhvert, men ikke mye. Hovedfokus er TV-titting. Ellers er brukervennlighet og bildekvalitet naturligvis viktig, og tuner bør nok være innebygget. Han har vært rundt i Oslo og fått anbefalt følgende på diverse butikker: Ca 14000 i butikk: Samsung LE32N71 Sony KDL 32V2000 JVC LT-32X70BU Ca 17000 i butikk: Toshiba 32 WL 68P Selv har jeg erfaring med at de butikkansatte i de store elektronikkjedene ikke alltid er til å stole på mtp. å selge kunden det han trenger, og noen ganger kan det virke som de er mest interessert i å kvitte seg med utgående modeller til fullpris. Så: Er de ovennevnte modellene blant det beste i denne størrelses- og prisklassen? Eller er andre modeller å anbefale framfor de ovennevnte? Er det hensiktsmessig å bruke såpass mye som oppmot 15000 på en 32" LCD idag? Man begynner jo da å nærme seg prisen på de billigste 37" 1080p LCDene. Ellers ser jeg blant annet at en Viewpia LC32IE21 til 6995 på Elprice får gode skussmål i en test av "billig-LCDer" i Lyd&Bilde... Hvordan er kvaliteten her iforhold til de som er linket til over? Håper på noen gode anbefalinger her! Det er absolutt ikke noe krav at TVen koster så mye som 15k, særlig hvis kvalitetsgevinsten i forhold til de beste i prisklassen under er liten. Lenke til kommentar
vebwa Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 TVen vil forøvrig sannsynligvis ikke bli byttet ut på _mange_ år; når han nå først kjøper går det nok lenge til neste gang. =) Noen tips/anbefalinger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå