Leo_ Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Når jeg får nok tiltakslyst skal jeg bytte fra XP2400+ til XP3000+. I dag her jeg en Thermalright SK6 kjøler med nøye tilpassa fanadapter og en Biltema 80mm vifte. Dette kjøler helt ok og er lydløst. Men nå ramla det inn en GlacialTech SilentBreeze 462 II her... Hvilken av disse kjøleribbene tror dere kjøler best med samme vifte? Thermalright SK6 har finnene loddet på og består kun av 330g kobber. Den har veldig god finish på flaten mot CPU. Test av Thermalright SK6 Thermalright SK6 med fanadapter og vifte i maskinen min Test av ribbe som likner veldig GlacialTech SilentBreeze 462 II er laget av aluminium, plettert med gull og har en plate av kobber i bunn. Den trenger ikke fanadapter for å bruke 80mm vifte. GlacialTech Silent Breeze 462 II midt på siden Test av forgjengeren Endret 9. april 2007 av Leo_ Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2006 Har gått en stund nå, håper noen nye tar en titt og kanskje deler sine synspunkter med meg. God jul folkens Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Vell, det er vell egentlig bare å teste begge to, siden du har begge i hus. Men jeg vil tro at den kobber kjøleren er best, siden kobber leder varme bedre enn aluminium. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Jo, jeg blir vel nødt til å prøve dem. Kobberkjøleren har litt mindre areal med ribber enn alu-kjøleren, alu-kjøleren har kobberplate i bunn og gullbelegg. Ingen av dem er noen klar favoritt. Alu-kjøleren har fordelen ed at det ikke er nødvendig med overgang 80-60, med dertil plassbesparelse, men men, med mindre noen har noe fornuftig synspunkt blir det hipp som happ. Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Trur SK6 vil være det beste valget, men prøv begge for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Takker for synspunkt. Foreløpig heller jeg mot å beholde SK6, men det hadde vært litt greit med bedre plass. Vel kjølingen vil vøre første prioritet uansett da. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Har bytta til GlacialTech Silent Breeze 462 II nå med suksess. Gikk ned ca. 10 grader. I skrivende stund er CPU 44 grader. Skal nevnes at jeg har god kabinettventilasjon med 140mm vifte i PSU og to 120mm vifter i topp som trekker ut. Tenker denne kjøleren blir med på neste oppsett som ser ut til å bli en S939 XP3500+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå