Gå til innhold

Noe å satse på: Compaq Presario 1525EA ??


J.A.

Anbefalte innlegg

Denne har vært tatt opp før av en annen, men pga. liten respons tar jeg den på nytt:

 

Noen som har erfaring/formening om kvaliteten til denne maskinen. Skal brukes til kontoropgaver samt litt bilderedigering-scanning. Spill er lite aktuelt.

 

Compaq presario 1525EA, 15" TFT XGA, P-4 2,4 GHz 30GB HD, DVD/CD-RW, 256 DDR, Ati Radeon 7500 32MB TV ut, Firewire, 2 USB 2.0, 1 PS/2, 1 RJ-45, 1 RJ-11, 1 parallell, IR, S-video, VGA monitor port, 2 audio porter, PCMCIA, Integrert JBL Pro Audio System med bassreflex. Modem og nettverkskort er også med. Har tilbud om å leie denne maskinen for 400 kr pr. mnd. gjennom arbeidsgiver.

 

Det er altså kun en XGA skjerm, samt skrivebordsprosessor" i den. Men tror selv at dette er greit nok for mitt bruk, eller hva??

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: J.A. på 2002-11-18 19:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativet er en stasjonær PC, hvilket er uaktuelt.

Dessverre er det kun denne modellen jeg kan leie.

 

Men som sagt, det er ikke til "tunge arbeidsoppgaver" den skal brukes. Det som er viktig for meg er at skjermen er ok. Ser at Hardware.no ikke anbefaler xga 15" skjermene på bærbare, men er de virkelig så ille??. Regner med det er litt viftestøy fra prosessoren, det er jo ikke en m-prosessor som sitter i. Men det overlever jeg.

 

Hvis jeg skulle kjøpt en, og hadde hatt 20-25 store lapper ville jeg tatt en annen, men jeg må tenke økonomi. Så her blir det kompromiss.

Lenke til kommentar

Hvor mye må du gi for denne? Ser jo ut til å være en ok maskin, compaq har bra kvalitet på bærbare.

 

Se evnt. litt på tilbudet fra Dell om dagen på en 4150 til ca 14000,- inkl.mva og frakt. Da får du i blant annet DVD/CDRW combo, 40 GB (5400 rpm) harddisk, 14.1" SXGA+ skjerm.

Lenke til kommentar

Det er IKKE et Radeon Mobility 7500 som står i, selv om Compaq/HP fortsatt reklamerer for det.

http://www.hp.no/hjemmepc/dok/compaq_presa...ario_1525ea.doc

 

I http://www1.compaq.no/docs/1525_ds_noe.pdf står det derimot at det inneholder et ATI Mobility Radeon. 7500 er ikke nevnt en plass.

 

Noe jeg fant ut ETTER at jeg mottok en slik pc og benchmarket den inn til 1500 i 3D Mark 2002 SE. Har siden kommet opp i 2000, noe som er lagt under hva jeg hadde ventet av en slik pc.

 

Core'n opererer på 183 MHz og minnet er dessverre ikke dedikert.

 

Forøvrig står det i Word dokumentet at FSB er 400 MHz mens det i pdf filen står 533 MHz.

 

Finnes det 144 pins DDR brikker?

I henhold til Pdf filen er det er slike som brukes.

 

Cd-RW er oppgitt til 8x i Word filen mens den jeg fikk var 24x.

 

[ Denne Melding var redigert av: isa på 2002-11-19 17:47 ]

Lenke til kommentar

Ja, tydelig noe forvirrende info m.h.t pdf og doc dokumentene.

 

Hva skal en tro når produsenten ikke kan være mer tydelig ??? Mulig jeg heller går for Evo modellen: Evo N800C. Detta skal være en god maskin, men dyr!!! Må tenke. Det skal jaggu ikke være enkelt.

 

Blir P4-2,5GHz prosessoren meget varm i Presario'n ??

Dette er jo en vanlig desktop-prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...