volvo11 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 hei lurte på hvilken olje jeg bør kjøpe til bilen min , har en volvo 460, noen som har noen forslag. er det bare til å fylle på ? skal ikke skifte oljen skal bare fylle på mer. gjerne noen forslag.. 1000 takk Lenke til kommentar
illest Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg kunne ha svart på dette, men du kan faktisk få lov til å prøve helt på egen hånd ved at du drar på en statoil stasjon(eller en annen bensin stasjon) og spør om hvilken olje du skal fylle på bilen din. Verre er det ikke Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du skal i utgangspunktet ikke blande mineralolje og syntetisk, har jeg lært. Så det er et godt tips å vite hvilken av disse som er på motoren, og etterfylle med lik type. Utover det har jeg ikke noen tips til hvilken viskositet eller hvilket merke du bør velge. Volvomekanikere har fortalt til faren min at han bør fylle Valvoline på sin '94 Volvo 850 p.g.a. oljeforbruk. Valvoline skal visstnok passe motoren bra og minske forbruket. Ring et Volvoverksted, de vet erfaringsmessig best. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Jeg kunne ha svart på dette, men du kan faktisk få lov til å prøve helt på egen hånd ved at du drar på en statoil stasjon(eller en annen bensin stasjon) og spør om hvilken olje du skal fylle på bilen din. Verre er det ikke 7443092[/snapback] Hehe, det sa de til kameraten min da han lånte bilen min å måtte etterfylle også. Han fikk svar på Statoil at vanlig mineralolje passa utrolig bra med helsyntetisk, å det kunne han kjøre mange mil med. Det gikk han på...å da ble det bytte av olje og oljefilter når han kom hjem Endret 6. desember 2006 av Buxa Lenke til kommentar
volvo11 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 ok, takk, får spøre på en bensinstasjon er ikke sikker på hvilken olje som er på. Lenke til kommentar
triumphadler Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg hadde ikke spurt på noen bensinstasjon. De har ikke noen kompetanse på dette området der. Det er jo bare en stor kiosk. Hør heller med verksmesteren hos en Volvo forhandler hva slags merke som anbefales. Hvilken viskositet du skal ha står i instruksjonsboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå