Gå til innhold

geforce6800GT, høy temp etter ny PSU

tness

Anbefalte innlegg

Har et Gainward GeForce 6800 GT 256MB GS AGP demovare som jeg fikk fra komplett i forrige uke.

Jeg har fryktelig høy temp under spilling, og idle, at jeg får artifacts.

Idle temp med maxguffe på stockvifta ligger på rundt 70 'C, under spilling ligger tempen på 95'C kanskje høyere.

testa litt her, kjørte vifta på 50%, og tempen steg ikke noe særlig. enda på 70 idle.

Jeg skifta til en hiper 580 wats psu nå i helga, hadde da hatt skjermkortet i et par dager, sjakka temp da også, men innbiller meg at den ikke var så høy. Pluss at jeg spillte spill uten problemer.

Sende tilbake igjen, eller hva gjør jeg?

Fikk kortet pga et defekt 6800 Le kort.

kan jeg retunere et returkort?

Endret av tness
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten oppdatering.

Fjerna kjøleribba. Og det var ikke bra. Var mengder med goop

Noen bilder

23980.jpeg

23982.jpeg

23984.jpeg

Fjerna en del, men hadde ikke utstyret forran meg, må vaske skikkelig, og legge på et nytt fint lag.

Men tempen gikk ned til 57 i spill og 50 idle.

Lenke til kommentar
Her er en AC kjøler det "glupe" er at varmlufta blir slippe ut utenfor kabinettet :thumbup: Har nytt skjermkort i posten med ICEQ kjøler - samme opplegg med utslipp av varmlufta utenfor "kassa". Nå blir det kun HDD, floppy, DVD og strømregulering på hovedkortet som produserer varme inne i kassa mi (+ litt fra PCI kort, hovedkort) CPU og NB vannkjøles :thumbup:
Lenke til kommentar

Den kjøleren HAG linket til passer ikke på ditt skjermkort, du må ha DENNE.

Har forøvrig hatt en slik selv på mitt gamle 6800NU kort, kjølte greit, men zalman sin vf900cu kjøler mye bedre synest jeg, har denne på mitt nye kort. Ulempen er jo selvfølgelig at den ikke drar varmluft ut av maskinen.

Lenke til kommentar

Følger med goo, ramkjølere og viftestyring ja, så ikke en dum kjøler. Er hvertfall veldig fornøyd med min, X1900GT klokket til 540/800 kjører på 55 idle og 65 load, i en trang og varm shuttle, på laveste viftehastighet, som gjør den lydløs. SÅ gå for den du, blir nok meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...