Sindrelol Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Når jeg skrur på pc'n så starter bios, men windows gjør det ikke. Ram-brikkene og CPU'n sitter som de skal, men lurer på om det er hardisken som er problemet. Prøvde å sette i en ny en nå, innstalerte windows, men pc'n klarte fortsatt ikke å starte windows. Vær så snill og hjelp meg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Får du noen melding av noe slag? Feks 'Operating System Not Found' Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 du mangler vell ikkje nokon filer som f.eks: system32.hal.dll? Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Når den "windows-streken" skal begynne å loade, blir skjermen istedet helt svart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Prøvd å starte i 'sikkerhets modus'? (trykke F8 (trur jeg) under oppstart og velge sikkerhets modus). Dersom det heller ikke går er sansynligvis harddisken gåen... Du kan teste minne & hk etc med memtest86 (boote fra diskett). Går det ok er det nok harddisken. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Får du noe feilmelding/bluescreen litt kjapt rett før skjermen går i svart? Du kan prøve å nullstille bios hvis du ikke alt har gjort det. Har vært borti lignende og da var skjermkortet årsaken. Legg gjerne ved litt hardware info... Lenke til kommentar
Sindrelol Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Takk for alle svarene. Jeg skal prøve å starte i sikkerthetsmodus etterpå, funker det ikke sier jeg ifra. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå