Gå til innhold

Anbefaling av metal band?

Swome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disarmonia Mundi

Soilwork

Dark Tranquillity

Arsis

Arise

Insomnium

Skyfire

Norther

Nonexist

Noumena

Omnium Gatherum

De første som ramlet inn i hodet mitt.

EDIT: My Dying Bride er forresten ikke i nærheten av noen av de bandene trådstarter nevner. Det at de er jævlig bra skal jeg si meg enig i, men de passer egentlig ikke i denne tråden...

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter noe ala CoB så kan du jo prøve deg på bandene som har stjelt stilen deres. Første eksempelet jeg kommer på der da er bandet Norther. De er også finske og silen ligner veldig mye. Sangen A Fallen Star er et fint sted å begynne.

Du finner hjemmesiden deres her.

In Flames er en av mine favorittband. Synes nesten du skulle sagt hvilken periode av dem du liker, for de varierer mye. Bandet var/er del av den svenske melodeath bølgen, dersom du liker deres tidliger verker vil jeg anbefale Arch Enemy, Dark Tranquility, (gammel)Soilwork og At The Gates. Hvis du liker deres mer moderne saker så vil du sikkert like nyeste albumet til Soilwork.

Amerikanske metalcore band som Shaddows Fall, Bullet for my Valentine og Trivium(ikke det nyeste albumet) kan også være av din interesse.

Andre band som kan være i din interesse: Ceremonial Oath, Kalmah, Hypocrisy, Amon Amarth

Cradle of Filth kunne passe om du er ute etter noe i gaten til CoB.

7442067[/snapback]

Ehh... nei?

De er svært forksjellige. CoF begynte som black og spiller ganske ekstrem goth metal. CoB har aldri spilt noe som ligner på noe av det.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Andre band som kan være i din interesse: Ceremonial Oath, Kalmah, Hypocrisy, Amon Amarth

Kalmah er et jævla fett svensk melodeath band som, etter min mening, har fått alt for lite oppmerksomhet. Litt i samme gata som In Flames, men endel hardere. Amon Amarth, også de er svenske, er kanskje nærmere death metal, men også fett.

Hvis du er ute etter noe ala CoB så kan du jo prøve deg på bandene som har stjelt stilen deres. Første eksempelet jeg kommer på der da er bandet Norther. De er også finske og silen ligner veldig mye. Sangen A Fallen Star er et fint sted å begynne.

Om Norther har "stjålet" stilen til CoB, veit jeg ikke om jeg kan være helt enig i. Men at CoB helt tydelig har vært en inspirasjonskilde til Norther; ja.

Man kan vel også si at CoB har "lånt" litt av Stratovarius og Hammerfall også....

Pantera

Lenke til kommentar
Kalmah er et jævla fett svensk melodeath band som, etter min mening, har fått alt for lite oppmerksomhet. Litt i samme gata som In Flames, men endel hardere. Amon Amarth, også de er svenske, er kanskje nærmere death metal, men også fett.

7446674[/snapback]

w0rd. Kalmah er skamfett(syns jeg da). Liker veldig godt Swampsong-albumet.

Lenke til kommentar

Amerikanske metalcore band som Shaddows Fall, Bullet for my Valentine og Trivium(ikke det nyeste albumet) kan også være av din interesse.

7445323[/snapback]

ikke for å pirke, men Bullet For My Valentine er fra Wales :p

Killswitch Engage er et amerikansk metalcore band som ligner enda mer In Flames (særlig de 3-4 siste platene til In Flames). Vet faktisk at de er store fans av svenskene. Musikken er ikke helt av samme sjanger, men en del elementer er nok felles.

Ellers er All That Remains et metalcore band og anbefale. Bedre enn Killswitch etter min mening. Synes ikke Shadows Fall er så utpreget metalcore, men liker du In Flames kan det godt hende du liker de også ja. Nevnte Trivum anbefaler jeg også, og da særlig albumet Ascendancy.

Når det gjelder musikk ala Children Of Bodom kommer jeg ikke på annet enn det som allerede er nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...