Swome Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kan noen anbefale instrumentale metal band, noe lignende Children Of Bodom og In Flames? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Cradle of Filth kunne passe om du er ute etter noe i gaten til CoB. Lenke til kommentar
the-shock Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dreamt Theater, Ensiferum eller Testament er kanskje ikke noe som ligner så veldig på CoB eller In Flames, men er jævlig gode metal band Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dark Tranquility og Soilwork er mye i samme gate. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 hey mitt favoritt band er My Dying Bride vil spessielt anbefale albumet: a line of deathless kings. nokon gode sanger: the blue lotus to remain tombless deeper down the blood the wine the roses into the ghost lake a kiss to remember Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dark Tranquility og Soilwork er mye i samme gate. 7442399[/snapback] om soilwork er i samme gate anbefaler eg slipknot og, fordi dei ligner veldig på soilwork slipknot er ganske gode dei og:) Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Disarmonia Mundi Soilwork Dark Tranquillity Arsis Arise Insomnium Skyfire Norther Nonexist Noumena Omnium Gatherum De første som ramlet inn i hodet mitt. EDIT: My Dying Bride er forresten ikke i nærheten av noen av de bandene trådstarter nevner. Det at de er jævlig bra skal jeg si meg enig i, men de passer egentlig ikke i denne tråden... Endret 7. desember 2006 av qweac Lenke til kommentar
ventrec Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Lamb of God Soilwork Progressive: Pagans Mind Dream Theater Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hvis du er ute etter noe ala CoB så kan du jo prøve deg på bandene som har stjelt stilen deres. Første eksempelet jeg kommer på der da er bandet Norther. De er også finske og silen ligner veldig mye. Sangen A Fallen Star er et fint sted å begynne. Du finner hjemmesiden deres her. In Flames er en av mine favorittband. Synes nesten du skulle sagt hvilken periode av dem du liker, for de varierer mye. Bandet var/er del av den svenske melodeath bølgen, dersom du liker deres tidliger verker vil jeg anbefale Arch Enemy, Dark Tranquility, (gammel)Soilwork og At The Gates. Hvis du liker deres mer moderne saker så vil du sikkert like nyeste albumet til Soilwork. Amerikanske metalcore band som Shaddows Fall, Bullet for my Valentine og Trivium(ikke det nyeste albumet) kan også være av din interesse. Andre band som kan være i din interesse: Ceremonial Oath, Kalmah, Hypocrisy, Amon Amarth Cradle of Filth kunne passe om du er ute etter noe i gaten til CoB. 7442067[/snapback] Ehh... nei? De er svært forksjellige. CoF begynte som black og spiller ganske ekstrem goth metal. CoB har aldri spilt noe som ligner på noe av det. Endret 7. desember 2006 av TLZ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Synes mye av det ligner jeg. Bruken av instrumentene og slikt, samme med vokalen. Lik måte det blir brukt på. Endret 7. desember 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hammerfall. 14tegnsregelen Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Andre band som kan være i din interesse: Ceremonial Oath, Kalmah, Hypocrisy, Amon Amarth Kalmah er et jævla fett svensk melodeath band som, etter min mening, har fått alt for lite oppmerksomhet. Litt i samme gata som In Flames, men endel hardere. Amon Amarth, også de er svenske, er kanskje nærmere death metal, men også fett. Hvis du er ute etter noe ala CoB så kan du jo prøve deg på bandene som har stjelt stilen deres. Første eksempelet jeg kommer på der da er bandet Norther. De er også finske og silen ligner veldig mye. Sangen A Fallen Star er et fint sted å begynne. Om Norther har "stjålet" stilen til CoB, veit jeg ikke om jeg kan være helt enig i. Men at CoB helt tydelig har vært en inspirasjonskilde til Norther; ja. Man kan vel også si at CoB har "lånt" litt av Stratovarius og Hammerfall også.... Pantera Lenke til kommentar
intheass Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 - Mors Principum Est - Scar Symmetry - Mercenary - Skyfire - Imperanon Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kalmah er et jævla fett svensk melodeath band som, etter min mening, har fått alt for lite oppmerksomhet. Litt i samme gata som In Flames, men endel hardere. Amon Amarth, også de er svenske, er kanskje nærmere death metal, men også fett. 7446674[/snapback] w0rd. Kalmah er skamfett(syns jeg da). Liker veldig godt Swampsong-albumet. Lenke til kommentar
FollowTheReaper Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Amerikanske metalcore band som Shaddows Fall, Bullet for my Valentine og Trivium(ikke det nyeste albumet) kan også være av din interesse. 7445323[/snapback] ikke for å pirke, men Bullet For My Valentine er fra Wales Killswitch Engage er et amerikansk metalcore band som ligner enda mer In Flames (særlig de 3-4 siste platene til In Flames). Vet faktisk at de er store fans av svenskene. Musikken er ikke helt av samme sjanger, men en del elementer er nok felles. Ellers er All That Remains et metalcore band og anbefale. Bedre enn Killswitch etter min mening. Synes ikke Shadows Fall er så utpreget metalcore, men liker du In Flames kan det godt hende du liker de også ja. Nevnte Trivum anbefaler jeg også, og da særlig albumet Ascendancy. Når det gjelder musikk ala Children Of Bodom kommer jeg ikke på annet enn det som allerede er nevnt. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Sikkert skrevet før men, Arch Enemy One man Army Battlelore Ensiferum Norther Fear Factory Immortal Souls Kalmah Kataklysm Lamb of god Chimaira Diesel Machine Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Windir må ikke glemmes! Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ljå ! ! også de 14. tegna Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Suidakra blander mange sjangere, og er veldig melodisk ekstrem metal. Endret 7. desember 2006 av Scarface^ Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Suidakra var enormt. Har aldri hørt om dem før.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå