ulv666 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 har nettopp kjøpt plasma tv , og nytt suround annlegg, skal nå oppgradere/ bygge ny pc med de rette utgangene.. er litt lav for cash for tia, så helst ikke så dyrt. er det noen som kan annbefale, skjermkort som kan sende digitalt signal, hdmi eller dvi. kommer aldri til å bruke kortet til spill. holder meg til kabal Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Trenger du HDCP støtte? (krav for HD filmer) Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 hmmm.. nei, tror ikke jeg trenger det. har jo egen dvd spiller for plater. tv-serier , filmer fra nettet er vel ikke så ofte i hd kvalitet. Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 eg vil no trur da ikkje ville vært så domt med HDCP, er jo kjekt å kunna sjå på film med han om 5år og då Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) tror rett å slett jeg lar prisen bestemme der. om det er stor prisforskjell med og uten. om 5 år tviler jeg på at pc lever lengre. min har overlevd i 3 år nå, begynner å slite tungt nå ganske ofte Endret 6. desember 2006 av ulv666 Lenke til kommentar
peiper Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) tror rett å slett jeg lar prisen bestemme der. om det er stor prisforskjell med og uten. om 5 år tviler jeg på at pc lever lengre. min har overlevd i 3 år nå, begynner å slite tungt nå ganske ofte 7442524[/snapback] Denne byggingen din - innbefatter det et HK med AGP eller PCI-e kortplass? 6200 PCI-e versjon AGP versjon Endret 6. desember 2006 av peiper Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 hvet ikke helt, kan ikke så mye om pc deler. spørte etter noen forslag på hovedkort, men har ikke fått så mye tilbakemeldinger enda.. har jo agp på min nåverende pc, da kunne jeg ha brukt den der, fram til jeg har litt mere penger i lomma. agp, holder ikke det på å dø ut, eller vil jeg kunne bruke den på pc i fremtiden? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 AGP er på vei ut, svært få nye hovedkort med AGP slot, de eneste er muligens noen som kombinerer (har en AGP- og en PCI-E -slot). Er selv i en "mellomfase" bruker hovedkortet og RAM videre (S939 og DDR PC4400) går videre med Opteron 175 og X1950 Pro (PCI-E skjermkort). Muligens lurt og kikke på en "stuePC", brukes til filmer og lagring for underholdningsbruk, viktigste arbeidet til skjermkortet blir overføring av bilder til "TV" eller projektor, vil garantert fungere 100% til kabal... Lenke til kommentar
peiper Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 hvet ikke helt, kan ikke så mye om pc deler. spørte etter noen forslag på hovedkort, men har ikke fått så mye tilbakemeldinger enda.. har jo agp på min nåverende pc, da kunne jeg ha brukt den der, fram til jeg har litt mere penger i lomma. agp, holder ikke det på å dø ut, eller vil jeg kunne bruke den på pc i fremtiden? 7443174[/snapback] Hvis du skal bygge helt ny pc, kan du prøve ASUS HK til 699,-, E6300 CPU til 1650,-, 1024MB minne til 929,- en passende disk, f.eks en samsung på 320GB inne i en kasse som f.eks Silverstone. Hvis du ikke kan eller vil bruke vga utgangen på HK, legger du til et 6200 PCI-e skjermkort. Sleng på en vifteløs strømforsyning, og noen stillegående vifter, istedenfor det som er med, så er du igang. Av vifter kan jeg egentlig ikke anbefale annet enn MIST sine. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det du skrev opp (ca pris) koster 5511,- God vifteløs PSU koster minst 1000,- Totalt = Oppunder 7000,- Han sa jo at han ikke ville bruke mye penger, og at han hadde lite med penger! Lenke til kommentar
peiper Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det du skrev opp (ca pris) koster 5511,-God vifteløs PSU koster minst 1000,- Totalt = Oppunder 7000,- Han sa jo at han ikke ville bruke mye penger, og at han hadde lite med penger! 7444768[/snapback] 7000 er ikke så dyrt for en slik PC. Men nå sa han at han skulle oppgradere/bruke deler han allerdede hadde, så det er ikke nødvendig å handle alt nytt. Men hvis det er interessant, går det fint å gjøre det billigere. Sempron AM2 CPU til 495,- Billig MSI HK 475,- Litt MINNE til 949,- Ultrabillig stille 6200 skjermkort til 369,- Enkelt HTPC kabinett, Cooler Master til 898,- Hvis man skulle kjøpe fra PSData istedet, så har de 2,5" disker til usle 245,- trenger en overgang da, men de er billige. Ta med DVD spiller til 300,- Kommer ut under 4000,- Lenke til kommentar
peiper Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 hvet ikke helt, kan ikke så mye om pc deler. spørte etter noen forslag på hovedkort, men har ikke fått så mye tilbakemeldinger enda.. har jo agp på min nåverende pc, da kunne jeg ha brukt den der, fram til jeg har litt mere penger i lomma. agp, holder ikke det på å dø ut, eller vil jeg kunne bruke den på pc i fremtiden? 7443174[/snapback] AGP holder på å dø ut ja. Ytelsesmessig er det ikke noe i veien for å bruke en AGP maskin til HTPC. Så hvis du har en slik maskin, eller mesteparten av den, så skaff et skjermkort med DVI utgang, så er det tut og kjør. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Mente ikke det var dyrt. Jeg mente at det var mye penger å betale, for han. Tviler på at han har 7000,- til overs. Jeg hadde ikke akkuratt sagt jeg var lav for cash for tiden da... Lenke til kommentar
ulv666 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 takker for svarene, har hjulpet litt på vei.. å ja 7000 er mye penger... hadde jeg bare tegne fosikring mot fartsbøter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå