Gå til innhold

beste HDD mellom 200-400GB og max 800kr

kris-pc

Anbefalte innlegg

hei...jeg skal ha meg en ny harddisk fordi min gamle fjusker...jeg er ganske ny på det der med harddisker og derfor trenger jeg litt hjelp.

krav:

mellom 200-320GB

ikke over 800kr

stille

S-ATA

ganske rask!

noen som kan hjelpe meg?

Endret av kris-pc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder støynivå i "idle" tilstand, har jeg inntrykk av at det er så godt som dødt løp mellom samsung, hitachi og seagate. Rent subjektivt mener jeg min Hitachi T7K250 250GB ligger knepent foran min Samsung 160 GB mth støy. Skrive/lesestøy er Samsung noe bedre på - til gjengjeld er Hitachi bedre på aksesstid. Jeg har registrert misnøye hos enkelte med Seagate på dette feltet. Seagate har heller ikke AAM-støtte, så dette får man ikke gjort noe med, i motsetning til Hitachi og Samsung.

Det er ganske fantastisk at Hitachi fremdeles er alene om en "load/unload ramp" på diskene sine. Dette er en egenskap som går ut på at armene med lese- og skrivehoder inne i disken hviler på en egen plastrampe når disken er slått av. Skulle man være uheldig å miste disken i bakken, eller på andre måter utsette den for støt, vil det være langt mindre risiko for at disken tar skade av det. Noe den ville gjort dersom lesehodene deiset ned i platene. De andre diskprodusentene burde skamme seg.

Dette er noe å tenke på når en skal ha seg ekstern disk.

Lenke til kommentar
seagate 320.7200.10

har denne selv.fått mange bra omtaler i reviews og tester på nettet

https://prisguiden.no/product.php?productId=44642

7443207[/snapback]

Støtter denne, en meget god disk. Benytter seg også av perpendikulær teknologi, som gjør at den bare har to lesehoder, mot de fleste andre diskprodusenters 3, som gjør den stiller og kjøligere.

Dessuten har seagate 5 års garanti på alle diskene sine, noe jeg såvidt jeg vet ingen av de andre prosusentene har på sine "forbrukerdisker".

Alternativt er samsung også et bra valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...