the-wiking Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 har en ibm p2 med xp pro og motorola v90k56 flex modem, har prøvd flere modem,Har oppdatert drivere til modem, men når jeg er på internett ca 1-10 min så kobler det seg ut, logger meg innigjen og etter en liten stund så hopper det ut igjen. Nå er det nummeret får jeg bruker hammeren på hele pcen Hjelp hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Høres ut som om noen tar av røret på linjen din for å ringe mens du surfer. Lag en bryter som kobler ut andre telefoner når "du har'n". Kan også være for lang RS-232 kabel, men normal kvalitet her holder 15-30 m. Prøv en annen for sikkerhets skyld. Har du flere serieporter? Prøv en annen, i tilfelle kretsene innenfor denne er sløve (de har en tendens til å dø i tordenvær). Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 hei zanta, takker for tipsene. Men det er ingen som tar av røret,ledningen er ca 12m og jeg har byttet modemet og da byttet jeg port også. Maskinen har igrunn vert slik siden den var ny, det er derfor jeg byttet modem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 21:19, skrev the-wiking:hei zanta, takker for tipsene. Men det er ingen som tar av røret,ledningen er ca 12m og jeg har byttet modemet og da byttet jeg port også. Maskinen har igrunn vert slik siden den var ny, det er derfor jeg byttet modem. Linja da? Er du sikker på at den holder mål? Har du fått den målt? Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 jepp linja er ok fikk den målt i dag ( Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 21:28, skrev the-wiking:jepp linja er ok fikk den målt i dag ( Har du prøvd med f.eks et gammelt eksternt 28.8 modem e.l? Ikke noen alarm som sjekker for summetone på linja? Du har vel plukket vekk alt av tilkoblet utstyr på linja og testet? Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 får prøve å låne meg et eksternt modem, å prøve da! takker for svarene har litt mere å gå etter :smile: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 22:04, skrev the-wiking:får prøve å låne meg et eksternt modem, å prøve da!takker for svarene har litt mere å gå etter :smile: Har litt erfaring for at interne winmodemer i noen tilfeller takler lange og dårlige linjer dårligere enn "skikkelige" HW modemer. Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 takker! :smile:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Prøv et modem av annet fabrikat og/eller prøv med en annen PC på samme modem for å se om feilen ligger i PC eller modem eller kabler. Er det telefonkabelen eller RS-232-kabelen din som er 12 meter? Har du byttet denne? Som nevnt: Har du forsøkt med andre serieporter? Mål spenningen på pinne 2 og 3 mot jord og se at denne ligger mellom 3 og 12 volt både med og uten belastning. Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 hei zanta ! d r ledningen fra telefon uttaket i veggen og fram til modem som r 12m. Har prøvd et annet modem, men d funker på samme måten, hopper ut når jg surfer, spesielt ille r det når jg skal lese epost ol. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Da foreslår jeg at du prøver med en annen PC først. Dersom dette også feiler, og du har målt linjen, MÅ det være kablene. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 13:57, skrev the-wiking:Har prøvd et annet modem, men d funker på samme måten, hopper ut når jg surfer, spesielt ille r det når jg skal lese epost ol. Tenker på om det er program som surrer i bakgrunnen, f.eks. en antivirus som er satt på automatisk oppdatering og shutdown connection når den er ferdig. Eller et annet program som stenger av pr. auto - hvilket OS ? Og er oppkoblingen satt opp kun med manuelle innstillinger ? Høyreklikk tilkoblingen i Ekstern pålogging, velg egenskaper, og rensk alt på 'Servertyper' unntatt TCP/IP. Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 takker og bukker dere r flinke :smile: Lenke til kommentar
Zink Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Et Aptiva forum http://www7.pc.ibm.com/~Aptiva/guests og et nettsted for Aptiva 'nerder' :smile: http://home.att.net/~wymette/ Etter du avinstallerte og før bytte av modem, kjørte du RegClean ? Det bør gjøres før nyinstallasjon, ellers vil en dra med seg rester av gamle drivere over i den nye installasjonen. RegClean 4.1a Bruksanvisning: http://www.createwindow.com/wininfo/regclean.htm [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-11-19 16:54 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå