kremt Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Bedre på hvilken måte da? 7560695[/snapback] På den måten at det er det han selv har og derfor tror det er bes... Lenke til kommentar
lexers Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Bedre på hvilken måte da? 7560695[/snapback] På den måten at det er det han selv har og derfor tror det er bes... 7561911[/snapback] Det er for det meste av den grunn ja... Har prøvd en beemer, er omtrent akk. det samme. bare at lexusen varer lengre Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det er for det meste av den grunn ja... Har prøvd en beemer, er omtrent akk. det samme. bare at lexusen varer lengre 7564645[/snapback] Har du noe som helst grunnlag for å si det? Med normal kjøring og godt vedlikehold så skal en BMW M50B20 motor vare i hvertfall 400000 km. Lenke til kommentar
lexers Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Det er for det meste av den grunn ja... Har prøvd en beemer, er omtrent akk. det samme. bare at lexusen varer lengre 7564645[/snapback] Har du noe som helst grunnlag for å si det? Med normal kjøring og godt vedlikehold så skal en BMW M50B20 motor vare i hvertfall 400000 km. 7564851[/snapback] READ IT AND WEAP! Lexus på topp For tolvte år på rad troner Lexus øverst på kvalitetsstigen, et annet luksusmerke, Cadillac er på fjerdeplass. De øvrige topp-5-plasseringene er besatt av volumprodusenter, Mercury og Buick på andre- og tredjeplass og Toyota på femte. Alle disse kommer ut langt bedre enn gjennomsnittet, som er 227 feil pr 100 biler. De merkene som har størst forbedring fra fjorårets undersøkelse er Mini og Kia. Men begge befinner seg fortsatt på feil side av gjennomsnittet i industrien med henholdsvis 280 og 310 feil pr 100 kjøretøy. Land Rover og Saab er merkene med flest feil, men også Suzuki og Hummer har over 300 feil og VW ligger på 299. Her er den komplette oversikten samt de tre beste innen hver kategori: Resultatene for 2006 - problemer per 100 biler Lexus 136 Mercury 151 Buick 153 Cadillac 163 Toyota 179 Acura 184 Honda 194 Jaguar 210 BMW 212 Infiniti 215 Lincoln 220 Ford 224 Oldsmobile 224 Gjennomsnitt 227 Chrysler 232 Pontiac 232 Subaru 232 GMC 239 Mercedes-Benz 240 Chevrolet 241 Nissan 242 Mazda 243 Porsche 248 Hyundai 253 Dodge 258 Mitsubishi 260 Jeep 264 Volvo 272 Audi 279 MINI 280 Isuzu 283 Saturn 289 Volkswagen 299 HUMMER 307 Kia 310 Suzuki 318 Saab 326 Land Rover 438 Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Og hvilken sammenheng har det der med rekke6 motorene til bmw og lexus? Den testen der viser bare hvem som har mest/minst feil tilsammen, på hele produksjonslinja.. Lenke til kommentar
lexers Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 soryy, off topic, men han "kremt" spurte om jeg hadde grunnlag til en påstand... Lenke til kommentar
eab Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Og den påstanden var vel at du sa at lexusmotorene var bedre enn bmw motorene. Og han svarte med at en m50b20 motor holdt iallefall 400.000km... Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 beklager for at jeg sporer litt av, men når vi først prater om motorkonfigurasjoner. På gamle fly hadde man stjernemotorer som roterte sammen med propellen. Hvordan i h... fikk man bensinen ut til sylinderne som roterte rundt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Jeg vil tippe de hadde et systemhvor bensinporten på sylinderne sviver forbi en slags manifold, samt muligens en ventil eller noe som åpner på de rette tidspunktene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 soryy, off topic, men han "kremt" spurte om jeg hadde grunnlag til en påstand... 7565439[/snapback] Den statistikken der viser vel bare generelt hvor mye feil det er med bilene. "Alle biler er dritt, du må bare finne den dritten som passer deg best" Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 luft-drivstoff inntakene satt fast på manifoilen som følgte rundt veivakselen. Lenke til kommentar
lexers Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Den statistikken der viser vel bare generelt hvor mye feil det er med bilene."Alle biler er dritt, du må bare finne den dritten som passer deg best" HEEY, ening! Lenke til kommentar
LuftWaffel Skrevet 24. desember 2006 Del Skrevet 24. desember 2006 Hvordan i h... fikk man bensinen ut til sylinderne som roterte rundt? 7566318[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_engine Det gikk rør fra toppen av sylindrene inn til senter, mens en annen variant var en hul veivaksel som ledet drivstoffet gjennom stemplene ut til sylindrene. Oljen ble spyttet ut sammen med eksosen(rent forbruk). Det var heller ikke noe eksossystem å snakke om. Pilotene plagdes med diare pga. all oljen de pustet inn. Skjerfet som alle WWI piloter hadde var ikke pga. mote men for å pusse brillene rene for all oljen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Er Land rover det samme som Rover ? Lenke til kommentar
Dr.Me Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Er Land rover det samme som Rover ? 8210722[/snapback] Nei Land Rover og Rover... Er to forskjellige bilmerker. Vel, mener at Rover er konk (?) så er vel teknisk sett bare et bilmerke og et forhistorisk bilmerke... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 en v-motor har korterte veiv enn rekke sekser. For lang veivaksel skaper vibrasjoner og mister mye av styrken. Derfor får man ikke rekke 8, 10 osv... Lenke til kommentar
joka Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 verdens kraftigste diesel motor er en rekke 14 riktignok en båt-motor da http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/ Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 verdens kraftigste diesel motor er en rekke 14riktignok en båt-motor da http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/ 8215290[/snapback] Selfølgelig en diesel Og de går på noe som minner om asfalt, denne suppa blir varmet opp til 70 grader før den blir mata in i stemplene. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 nå går jo denne sikkert på 200 o/min også da Ser ut som en dyr veivaksel! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 (endret) nå går jo denne sikkert på 200 o/min også da Ser ut som en dyr veivaksel! 8216342[/snapback] Jepp den er dyr Ser ut som 102 o/min er maks. Endret 22. mars 2007 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå