Gå til innhold

Kjøpe Acer 9300WSMi eller HP Pavilion DV9041?

DJViking

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny 17" bærbar PC når jeg kommer hjem til jul og valgert står mellom Acer 9300WSMi eller HP Pavilion DV9041.

Begge PCene kan jeg få kjøpt i butikk til fra 9500kr til 9999kr. Expert selger HP Pavilion DV9041 til 9999kr inkludert mus og bæreveske. En annen butikk selger Acer 9300WSMi til 9700kr med mus og bæreveske.

Noen som har noen synspunkter angående disse 2 modellene? Hvilken er best kjøp? Med kjøp av Acer får jeg gratis oppgradering til Vista over nyåret.

Acer'n har et NVIDIA 7300 skjermkort opp til 256MB(hvor 128MB er delt med hovedminnet), mens HP har et NVIDIA 7600 med 256MB dedikert minne. Et pluss med Acer'n er at den kommer med integrert kamera på lokket. Utenom dette er disse 2 bærbare PCen helt like i spesifikasjoner.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det milevis forskjell på GO7600/7300 og man kan egentlig oppsumere med at det ene duger til spill mens det andre gjør det ikke....

DV9041/9005 er et av de svakeste produktene HP har kommet med i år så jeg gir deg tips om å styre glatt unna...

Er du heldig og rask så kjøper du maskinen under her samt det er et veldig bra produkt fra HP og er et veldig godt tilbud.

http://www.computercity.no/index.aspx?iden...ar+PC&SiteId=no

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Noen spill må den nok duge til. Jeg har ikke tenkt å spille noen av de kraftige spillene, slike som WoW, BF2, o.l.

Grunnen til at jeg vurderer en av de 2 bærbare PCene er fordi de er på juletilbud i diverse butikker.

Hadde jeg hatt nok penger ville jeg kjøpt en kraftigere HP DV90xx modell, med TL60. Men DV9041 er bare det jeg har råd til å kjøpe. Acer 9300WSMi ligger i samme prisklasse.

Jeg har tenkt å spille Civilization IV som jeg skal kjøpe når jeg kjøper PC.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med jada-jada, den pcen gir deg mye mer for pengene og dersom du skaffer deg en pc med gf 7600 så kommer den mest sansynelig og takle noen av spillen som kommer senere også. :thumbup:

Hadde det ikke vert for at jeg nettopp har kjøpt meg pc hadde jeg garantert gått for hp 8336ea

MYE mer for pengene :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...