Gå til innhold

PS2 kjøpt i norge fungerer i amerika?

Xantix

Anbefalte innlegg

Noen som vet om spill kjøpt i usa fungerer med en ps2 kjøpt i norge? Sendte mail til hammar.no som modder ps2 og det eneste de kunne svare "Noen mener at ps2 takler ntsc andre mener at den ikke gjør det...." ikke et videre godt svar.... Tenkte å kjøpe en moddet ps2 og ta med til sør-amerika som også bruker ntsc men liten vits dersom den ikke fungerer der.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte slå over TV'n på PS2'en på NTSC for å få fargene frem i ett PS1-spill engang etter jeg hadde ødelagt original-kablene, da jeg skulle koble telefonen over på stereo-anlegget slik at jeg snakket inn i en høyttaler, og lyd kom ut av en annen.. Klippet å herjet med original-kablene til PS2'en da ved ett feiltak, så jeg kjøpte noen andre kabler, og da måtte jeg slå TV'n over i NTSC for å få frem fargene på ett PS1-spill.

Er veldig usikker på hvordan det er, men det er ihvertfall mulig å få en PAL-PS2 til å kjøre NTSC uten å modde tror jeg, eller kanskje det bare var noe alvorlig gale med mine erstatnings-kabler.

Strøm-uttak derimot, er annerledes tror jeg..

Leste forøvrig på Beyond3D-forumet, om en Amerikaner som hadde PS3 fra Japan, men som ikke klarte og vente på strøm-omformeren før han plugget i PS3'en.

Det gikk bra, men allikevell litt modig gjort med tanke på kostnadene, og evt. erstatningstid. :p

Og er rimelig sikker på at det ikke vil gå på PS2, dersom du ikke har samme strømstandard i de landene, så du må sannsynligvis gå innom på en EL-butikk og kjøpe en strøm-omformer. :)

Lenke til kommentar

En PS2 er faktisk ikke låst til en region, billedmessig slik som xbox1.

Det vil si følgende.

Har du en PAL PS2 og putter inn et NTSC spill (da må du selvsagt ha modchip eller lignende for å spille det av) så switcher maskina automatisk til NTSC ved boot.

Har du en PAL PS2 og putter inn et PAL spill blir outputten PAL.

Har du en PAL PS2 og putter inn et NTSC spill blir outputten NTSC.

Så har du fine chipper som MAtrix Infinity som i sin menyen kan "tvinge" ps2en til å kjøre andre signaler.

Siden veldig mange NTSC tver ikke støtter PAL, så ville funksjonen "NTSC" eller "PAL60" på matrix chippen være nyttig for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...