Haze2003 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Heisann! Hvordan er det mulig og legge iptlf som pri 1? Jeg har adsl & ip tlf fra bluecom, men hver kan jeg fks seeder på en torrent med 50k, så er det store problemer for de som ringer, eller de vi ringer til, og høre noe. blir veldig sprakete/hakkete. Har modem av type... Xavi, iptlf boxen heter Zyxel eller no. Noe uklart, så skal jeg gjerne prøve og svare mere utfyldene... Håper på noen gode tips! har koblet følgene, beklager dårlig tegning Endret 6. desember 2006 av Haze2003 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hadde problemer med å prioritere VoIP trafikk hos BC selv. Klarte det ikke selv, og har ikke BC nå lengere, men dette er det jeg fant ut: - Det Zyxel adapteret jeg hadde støttet ikke QoS - BC gjør noe rart, slik at man ikke kunne plasere adapteret i en DMZ bak serveren min for trafikkshaping. (Muligens noe PPPoX pålogging for SIP trafikk eller noe. Fikk aldri tid til å sniffe trafikken for å se hva som fåregik) Endte med at jeg bare måtte begrense trafikken fildeling for å lage nok ledig plass til evt. VoIP traffikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå