DawnDusk Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei. Den PC-en jeg skal kjøpe nå, har Windows XP Media Center Edition installert. Den har mulighet for Windows Vista oppgradering gratis - men til hvilken Vista versjon? Er det til den beste versjonen, eller den dårligste? Nå har ikke jeg oversikten over de forskjellige Vista versjonene, men har forstått Premium skal være den beste? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Anbefaler at du leser på produsenten din sin hjemmeside eller noe. På Microsoft sine sider står det Don't wait to enjoy the benefits of owning a new PC. Buying a Premium Ready Windows Vista Capable PC means you can buy a great Windows XP computer today, with the confidence that it will easily upgrade to the Windows Vista edition of your choice. her. Windows Vista Ultimate er den beste. Her er en kjapp oversikt over forskjellene. Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Takk for godt svar! Det er en HP Pavilion dv2130 fra XD jeg skal kjøpe. Jeg sjekket linken din, valgte HP som produsent, og ble sendt videre til dennesiden. Det står ingenting om hvilken versjon jeg blir oppgradert til - verken på HP eller XD sine sider. Må jeg ringe til XD for å høre hvilken versjon jeg får, eller hvordan skal jeg få vite dette? Vil det være billigere å kjøpe en PC med XP MCE nå, og så kjøpe oppgradering til Vista? Eller er det like billig å kjøpe en ny PC til våren med Vista? Ønsker Vista Home Premium. Et lite tillegsspørsmål: Vil bærbare PC-er bli levert med Vista med en gang etter 31. januar, eller kan dette ta en tid? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Takk for godt svar! Det er en HP Pavilion dv2130 fra XD jeg skal kjøpe. Jeg sjekket linken din, valgte HP som produsent, og ble sendt videre til dennesiden. Det står ingenting om hvilken versjon jeg blir oppgradert til - verken på HP eller XD sine sider. Må jeg ringe til XD for å høre hvilken versjon jeg får, eller hvordan skal jeg få vite dette? Virker som om det henger litt i luften utifra det lille jeg leser. Men jeg vil tro at du allfall kan oppgradere til Home Premium, spesielt når det er XP Media Center Edition som føler med originalt (så vidt jeg husker så har ikke Vista Home Basic mediasenter-funksjonalitet).Vil det være billigere å kjøpe en PC med XP MCE nå, og så kjøpe oppgradering til Vista? Eller er det like billig å kjøpe en ny PC til våren med Vista? Ønsker Vista Home Premium. Burde koste ca. det samme, bortsett fra at PC-er selvsagt synker i pris hele tiden. Hele poenget med "express upgrade" er at folk ikke skal ha lyst til å vente på Vista for å kjøpe en PC nå mot jul. Et lite tillegsspørsmål: Vil bærbare PC-er bli levert med Vista med en gang etter 31. januar, eller kan dette ta en tid? Avhenger vel mest på hvordan drivere ligger an, men regner med det kommer PC-er med vista ganske snart ut i februar, men her er jeg veldig usikker på hvordan det bruker å gå historisk sett. Lenke til kommentar
DawnDusk Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Takker for flott informasjon dravisher! For informasjon: Ringte XD nå, og spurte om hvilken Vista versjon jeg fikk om jeg kjøpte dv2130. Svaret var Windows Vista Home Premium! Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 På meg står det at jeg bare for Basic-versjonen! Aaargh! Dette glemte selgeren å fortelle meg gett! Dette må jeg fikse. Dell Vista Upgrade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå