TomE Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har tenkt å bestille en core2duo 6300 og ett 8800gts, men lurer på om denne cpuen vil vere en flaskehalls? Skal også ha minne og hovedkort men aner ikke hva som er verdt å satse på, har sett litt på evga 680i kortet, er dette verdt prisen? PSU blir vel en mist 600w, er ikke den ok? Noen bedre? Lenke til kommentar
web76 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har tenkt å bestille en core2duo 6300 og ett 8800gts, men lurer på om denne cpuen vil vere en flaskehalls? Skal også ha minne og hovedkort men aner ikke hva som er verdt å satse på, har sett litt på evga 680i kortet, er dette verdt prisen? PSU blir vel en mist 600w, er ikke den ok? Noen bedre? 7441033[/snapback] Cpu'en vil bli en flaskehals ja, faktisk finnes det ikke cpuer i dag som ikke er det for disse 8800gts kortene... endel klokking er vel å anbefale... Sjekk også Seasonic og corsair psu'er de går for å være endel stillere og bedre på effektivitet enn mist, men de er da også noe dyrere:) Har du planer om å kjøre grafikk i SLI og skal klokke voldsomt så kan ett 680i kort være verdt det.... Ellers så ville jeg valgt ett godt 975x kort fra intel som kan fåes til halve prisen snart... web76 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har tenkt å bestille en core2duo 6300 og ett 8800gts, men lurer på om denne cpuen vil vere en flaskehalls? Skal også ha minne og hovedkort men aner ikke hva som er verdt å satse på, har sett litt på evga 680i kortet, er dette verdt prisen? PSU blir vel en mist 600w, er ikke den ok? Noen bedre? 7441033[/snapback] Vel, på stock vil den prossesoren bli en liten flaskehals ja... Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hva med e6400 da ? Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hva med e6400 da ? 7441930[/snapback] Skal du kun kjøre stock så må du over 2.6 ghz for å få mest mulig ut av skjermkortet. Jeg har ikke tallene i hodet med med min X2 på 2.6 ghz så får eg rundt 9500 i 3dmark 06, på 2.9 får eg 9900. Tror jeg har enda mer å hente i det kortet, men igjen jeg har et GTX krot, vet ikke forsjellen. Men du, du kan jo bare overklokke litt Lenke til kommentar
Reite Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Denne prosessoren er veldig enkel å overklokke til nesten det dobbelte. På 3ghz vil den være langt ifra noe flaskehals, og å få den opp til det bør ikke være en utfordring en gang:) Bare pass på at du har ordentlig minne. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Om du kjøper et slikt panzerhovedkort, så er det nesten kriminelt å ikke overklokke CPU. Lenke til kommentar
TomE Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Om du kjøper et slikt panzerhovedkort, så er det nesten kriminelt å ikke overklokke CPU. 7443202[/snapback] Hehe ja mulig det men de 975x hovedkortene som er nevnt, er de bra til klokking? Noen anbefalinger av kort? Har hatt amd siden jeg kunne gå så er ikke så stø på intel plattformen, er det minne med høg hastighet som er best her og ikke stram timings som på amd cpuer? Noen tips til minne som er bra her? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Asus p5b + pc6400 minne.....da er du klar for en grei overklokk da Lenke til kommentar
TomE Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Ser ut som et helt ok hovedkort for meg ja, takker. Så dere anbefaler seasonic over mist strømforsyning? Så litt på det nå, er vel M serien som man bør satse på? Var ikke så gale pris, bare et par lapper mer en mist, så blir vel en seasonic da Oij kom på en ting til, kjøler til cpuen? Noen som funker bra til klokking og er så stille som mulig? Endret 6. desember 2006 av TomE Lenke til kommentar
fflex Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har hørt veldig mye skryt av Thermaltake Big Typhoon (still og kjøler veldig bra), og Zalman skal ha et par gode i kobber.. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Mist er da kjempegode strømforsyninger. Vet lite om seasonic. Lenke til kommentar
nitrometh Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Vet ikke med GTS, men med GTX må du opp i over 4GHz for at den ikke skal være noen flaskehals.. Lenke til kommentar
TomE Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Da har jeg funnet ut hvilket oppsett jeg skal gå for, vis ikke noen har noe tips til hva jeg kan forandre på? Er det stor forskjell på 8800gts og 8800gtx, er gtx verdt prisforskjellen? Er litt usikker på minnet jeg har valgt der? Holder dette til klokking? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=38044 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Vet ikke med GTS, men med GTX må du opp i over 4GHz for at den ikke skal være noen flaskehals.. 7443672[/snapback] Det kommer vel alt an på oppløsningen det da Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Bra oppsett, men ville helt klart kuttet raptoren og brukt pengene i en ny cpu kjoler, hvis du tenket pa klokking seriost, eller rett og slett en kraftigere CPU. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Mist er da kjempegode strømforsyninger. Vet lite om seasonic. 7443617[/snapback] Seasonic er knall! (det og) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå