Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dobbel ISDN linje

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ISDN og ønsker av og til å bruke begge linjene ved nedlasting.

Har Windows ME, engelsk versjon.

Når jeg har prøvd å få dette til,

dvs. går inn i Control Panel, høyreklikker tilkoblingen, klikker "Properties","Multilink" og "use additional devices", så er ikke knappen "add" aktiv.

Kan det likevel gjøres noe?

Vennlig hilsen H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dette bør gå fint også med Windows-versjoner fra forrige årtusen, forutsatt at du har kort og driver som støtter dette. En av de mer elegante metodene for dette er faktisk Frisurf- og Online-oppkoblingene til Telenor, som kan lastes ned fra respektive websider. Jeg har kjørt disse bare mot ISPene de er beregnet til, men de kan sikkert modifiseres til å gå mot andre (noen som har prøvd???). Det som er fint med disse er at når du er oppe på 1 kanal, og skal laste ned noe fett, klikker du på ikonet i Task Bar og velger Dobbel hastighet (el.l.) og får 2 kanaler, når du er ferdig, kobler du like enkelt tilbake til 1 kanal. Jeg har (hadde) flere kort, men ingen av disse hadde en så enkel måte å få dette til på. Lykke til!!

Lenke til kommentar

Jeg bruker dobbel isdn-linje i win98! I manualen står det enkelt forklart hvordan sette opp dette. Jeg må oxo legge inn en egen driver for dobbel-oppkobling. En konto for 64, og en for 128.

mvh

Kjellis

Tenk kreativt - bruk høyrehjernen!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 19:19, skrev GeeZuZz:

Jeg fikk aldri til dobbel ISDN med WinME/98,

Kanskje litt dumt å si dette, men skaff deg XP!
:grin:
Der blir faktisk oppkoblingen dobbel, hvis ikke du velger selv at du kun skal bruke enkel.

Sånn gjør jeg på norsk Win98 SE ( kanskje hjelper

'hamiso' også ) for å få dobbelt isdn. Etter den første linjen er oppretta ( her heter de Eicon channel 0 og 1, ofte ellers channel A og B ):

I Ekstern pålogging, velg Opprett ny forb./ velg Channel 1/ skriv ISP-numret/ OK.

Deretter velg Egenskaper for denne nye og fyll inn de samme protokoller etc. som for den første oppkoplingen. Velg fliken Flerkobling, marker for 'Bruk tilleggsenheter', trykk 'Legg til' og velg Channel 1/ OK.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-18 20:31, skrev Kjellis:

Jeg bruker dobbel isdn-linje i win98! I manualen står det enkelt forklart hvordan sette opp dette. Jeg må oxo legge inn en egen driver for dobbel-oppkobling. En konto for 64, og en for 128.

mvh

Kjellis

Tenk kreativt - bruk høyrehjernen!!!

Er ik forskjellige kontoer, men forskjellige kanaler og telefonnr. :grin:

Edit: Forresten.. dobbel ISDN høres dyrt ut :razz:

[ Denne Melding var redigert av: l1th1um_ på 2002-11-19 21:23 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...