Gå til innhold

Hva er forskjellen på Z-5450 og Z-5400?

Anbefalte innlegg

Hei

Ettersom jeg ikke fant noe Lyd eller høytalere kategori her på forumet, velger jeg å poste her (mener det skal være rett, side jeg skal kjøpe ett av disse.

Som topic sier, så lurer jeg på hva forskjellen er på Logitech Z-5400

og Logitech Z-5450. Jeg har fra før av et Logitech Z-2300, og kunne tenkt meg å oppgradere til Z-5450 eller Z-5400. Så jeg lurer på hva som er forskjellen på Z-5450 og Z-5400 og om det er verdt 800 kr. Det eneste jeg kan se på de, er at Z-5450 har 5 watt mer total utgangseffekt. Og at Z-5450 har trådløse bakhøytalere, men disse to tingene har ikke noe å si for meg.

Takk

PS: Er det 6" bass i Z-5400? eller er det 10" som i Z-5450

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ser ut som forskjellene er:

• Trådløs/ikke trådløse bakhøyttalere
  • Z-5450 har kraftigere bakhøyttalere. Der hver bakhøyttaler hos Z-5400 har 38 Watt, har Z-5450 bakhøyttalere med 40,5 Watt hver. Dette gir en total wattøkning for hele systemet på 5 Watt. Z-5450: 315 Watt vs Z-5400: 310 Watt.

Dette er vel fordi bakhøyttalerne er litt ulike pga. den trådløse varianten. Men dette er vel en ubetydelig forskjell? Jeg har ikke peiling på lyd men kan ikke tenke meg at 5 Watt gjør noe utslag.

Z-5450 i prisguiden 2495.-

Z-5400 i prisguiden 1433,- hos Pixmania, 1989,- hos XS

Du betaler altså en prisforskjell på ca. 500,- for trådløse bakhøyttalere. Er ikke noe poeng å gå for Z-5450 hvis du ikke absolutt ønsker de trådløse altså. :)

Vurderer disse selv - ser ut som en god pakke som er prisgunstig. Har et 5.1 budsjettanlegg nå og jeg savner bedre lyd i tillegg til flere utganger. Jeg tenker å skaffe meg Xbox 360 i tillegg til å koble PCen til via optisk og er da praktisk med 2 optiske innganger som begge disse har.

Jeg har også sett på Z-5500 som faktisk ligger til samme prisen. Disse er større og har kraftere bass og elementer men er ikke sikker på om jeg trenger dette. I tillegg har den bare en optisk inngang slik at jeg måtte byttet mellom 360 og PCen. Trekker litt ned.

Noen som vet om det er en markant forskjell i lydkvaliteten mellom Z-5400 serien og Z-5500? Skulle tro at Z-5400 hadde nok kraft til mitt bruk... Er litt usikker på designet. Jeg liker den liggende boksen til Z-5400 mye bedre enn den store kontrollenhenten med Z-5500, men det kan kanskje være praktisk med det store hjulet. Ellers syns jeg faktisk Z-5500 elementene er mye stilingere enn Z-5400. De er rundere og mykere i designet. Z-5400's sattelitter syns jeg er veldig firkanta.

Endret av jorgenhm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...