Gå til innhold

Vann på mars!

araziel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette betyr jo at menneskeheten KAN fortsette på en annen planet, og jeg antar det er gode nyheter ja. ;)

Sistemann er en råtten ku!* WEHH  :innocent:

:ph34r:

7443851[/snapback]

hahahah, bare stikk du, se hvor lenge du overlever uten luft. :p

Men kan vi beboe mars da? mars har jo ingen atmosfære hvis jeg ikke husker feil? og da må vi bo i hus som er oksygenfylt? litt tyngvint spør du meg.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Dette betyr jo at menneskeheten KAN fortsette på en annen planet, og jeg antar det er gode nyheter ja. ;)

Sistemann er en råtten ku!* WEHH  :innocent:

:ph34r:

7443851[/snapback]

hahahah, bare stikk du, se hvor lenge du overlever uten luft. :p

Men kan vi beboe mars da? mars har jo ingen atmosfære hvis jeg ikke husker feil? og da må vi bo i hus som er oksygenfylt? litt tyngvint spør du meg.

7443895[/snapback]

Har du vann, så er det ikke noe "problem" å lage atmosfære.

Dette er vi mennekser eksperter på! CO2 utslipp osv.. er jo atmosfære det også. :D

Husker ikke helt hvordan de hadde tenkt å få ut oksygenet ut av vannet, men de har sine metoder.

Og så er det bare å bygge masse utslippverk/kraftverk, og så vil det tilslutt bli en atmosfære. (akkurat som alle utslippene våres her på jorda skaper en "tykkere" atmosfære)

Men på jorda så har det nok blitt for mye av det gode. :p

Lenke til kommentar
Har du vann, så er det ikke noe "problem" å lage atmosfære.

Siden gravitasjonen på Mars ikke er så sterk som på jorda kan det være mulig at Mars ikke klarer å holde fast atmosfæren så den bare forsvinner ut i universet.

Bekreftelse:

20040328-WaterMars.jpg

:p

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan det at det er vann på mars vil kunne gjøre at vi kanskje kan bo der en gang, jeg mener det kan umulig ha vært mye vann iom at det ikke har blitt oppdaget før, og om det skal bo mennesker der trenger de mer vann en litt, man blir lei av cola i lengden -__-.

Om det er nen bakteier på mars som ikke har overlevd der på grunn av dårlige kår, kan det bli skummelt å ta de med ned på jorda tilfelle de vokser og spiser oss :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...