Adriano Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kjøpte meg en ny CPU da min gamle Athlon XP 2200+ tok kvelden, og valget(dog det ikke akkurat var så mye å velge i), falt på en Sempron 2600+. Problemet er vel egentlig det at jeg ikke fatter så mye av hva som foregår med denne prosessoren, men de sier jo at bilder sier mer enn tusen ord, so here goes: System Information: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor CPU-info på System Information for Windows(siw): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor De to aktuelle prosessorene: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Som tidligere nevnt så skjønner jeg ikke helt hva som foregår, ser nesten ut som jeg har en Athlon XP 1700+ skjult i en Sempron 2600+'s kropp På bildet fra siw stemmer jo alle "Original Clock"-ene med spesifikasjonene til en Sempron 2600+. Hvis det er relevant info som mangler for å løse problemet utover disse bildene så si gjerne ifra. Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det kan være at biosen din ikke støtter sempron, prøv å oppgrader den. Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 har prøvd, men får opp "Your chipset isn't supported", "the flash part isn't supported" og "Please also make sure that the BIOS isn't write protected". Lenke til kommentar
Arne_set Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 KAST DET... Alt sammen Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 har du stilt fsb hastigheten til 333 i bios, eller 166 er vel muligens det som det står oppført i biosen. 166 fsb X11 multiplier skulle bli omtrent 1,83ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå