Gå til innhold

kjøleribbe og superlim

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har funnet ut at når VIAbrikken(chipsett) blir over 31/32 grader C, låser maskinen seg.

Jeg har jo bare en slik grønn standard "kjøleribb" oppå der. Den blir steikvarm.

Poenget er at jeg har en litt større kjøleribb, beregnet for P2 liggende. Det er ingen festeannordninger som jeg kan bruke, så jeg lurer på om man kan bruke en liten (!!) dråpe med superlim, og kjølepasta?? Blir limet varmt og tar det fyr? Eller blir det så sterkt at det blir en permanent løsning?

Håper noen vet...

(PS: MB varmesensoren på A7V, er ikke det chipsettet dha?)

På forhånd takk fur alle avar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig sikker på at chipset temperaturen din ikke er 31-32 grader siden du sier kjøleribba er steikvarm. (kroppstemperatur = 37 grader... hint hint)

Jeg er ikke sikker på hvor godt normalt superlim fungerer på kjøleribben sammen med goop. Er jo bare å prøve å se om det holder.

Har du ikke noen hull rundt chipset som ribba er festet i da?

Hvis det er et stort problem at chipset temp blir så høy at maskina henger ville jeg heller investert i en Zalman chipset cooler. Er ganske sikker på at denne er mere effektiv enn den lille grønne kjøleribben.

[ Denne Melding var redigert av: John_^ på 2002-11-18 18:59 ]

Lenke til kommentar

hehe...kropstemp 37C...joda, du har selvsagt et point der ja :smile:

Men alt er jo avhengig i hvor denne sensoren befinner seg. Uansett så er denne brikken for varm, "ribba" som ligger oppå virker å være laget a plast. (!!!)

Den Pentium2 kjøleren njeg har tror jeg burde gjøre susen. Men i den er det ingen form for hull.

Den grøne stygge "ribba" som står på å er festet i to plastdingser på hovedkortet med fjærer som holder den mot chippen...

Tror dere ikke at bittelittegranna superlim i et hjørne, ilag med kjølepasta burde gjøre susen?

Har nettop bestilt ifra microplex, orker ikke betale ennå mere porto chit...

Man tager hva man haver...

Lenke til kommentar

Jepp, lynlim og AS er tingen. Limte en ganske stor og tung vannblokk i kobber på et skjermkort - med 1 liten dråpe lynlim i hvert hjørne. Hadde ikke noe særlig tro på dette selv, så jeg laget en slags permanent limtvinge over for sikkerhets skyld. Det kunne jeg ha spart meg, for da jeg skulle fjerne vannblokken, brøt jeg et lite stykke av GPU! (jeg hadde ikke varmet eller kjølt ned kortet, som sikkert hadde forhindret skaden) Og jeg måtte slipe stykket bort av vannblokken... Med Aceton klarte jeg og vaske bort limrestene.

Konklusjonen er at lynlim er ypperlig, men bruk ørlite av det hvis du skal fjerne ribba etterpå. Bruker du 2-komponent lim har du ikke denne muligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...