Gå til innhold

kamera til kjæresten, under 2k ,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte nettopp noen Ixus 60 til 1800kr på Elkjøp. Ser ut til å funke greit nok det. Verdt å ta en titt kanskje?

Bare på nettbutikken, i butikken har det gått opp til 2195,-... (*grrr*)

7442465[/snapback]

Når du da begynner å snuse på 2500,- kr klassen, hva med Canon Ixus 65 eller Fujifilm Finepix F30? Begge kommer meget godt ut i tester

Lenke til kommentar

Casio S600 så jeg på tilbud for 1999,- for et halvt år siden, så det er ikke så godt tilbud.

Gå i en fotobutikk og spør og grav og test kameraene. Hør på hva selgeren sier, og still spm om de forskjellige modellene. Forklar hva du skal bruke den til, og finn ut hvilke ting og funksjoner som er viktigst for deg. Mange kameraer er veldig gode til mye, men ingen er veldig gode til alt.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for Finepix f30, det koster riktignok 500 kroner "for mye", men det er det verdt. Finepix er det lommekamerat på markedet som gir skarpest bilder i de fleste tester, i tillegg er det enkelt å bruke for en uerfaren fotograf da det gir gode bilder med automatiske funksjoner. Det er kanskje ikke det mest fancy kameraet, og kan virke litt kjedelig. Men det er alikevel helt klart et kamera som gir mye funksjon for pengene, desuten er de ikke proppet full av unødvendige megapixler slik som mange andre kameraer i samme klassen. Det at f30 med sine 6 megapixler har høyere reel oppløsning enn andre kameraer med både 8 og 9 megapixler viser at, ekstra megapixler ikke nødvendigvis øker den reele oppløsningen.

Lenke til kommentar
Kjøpte nettopp noen Ixus 60 til 1800kr på Elkjøp. Ser ut til å funke greit nok det. Verdt å ta en titt kanskje?

Bare på nettbutikken, i butikken har det gått opp til 2195,-... (*grrr*)

7442465[/snapback]

Når du da begynner å snuse på 2500,- kr klassen, hva med Canon Ixus 65 eller Fujifilm Finepix F30? Begge kommer meget godt ut i tester

Var vel ikke han som begynte å snuse da...

Ellers vil jeg også anbefale Nikon P4 til 1999,- på JapanPhoto. Jeg endte opp med det til min kone, etter en tilsvarende jakt for en ukes tid siden. Nei, det har ikke like bra høy ISO-egenskaper, men det ser ut til å ha bedre optiske egenskaper (mindre kromatisk aberrasjon, mindre fortegning) og har bildestabilisator som kompenserer noe. Det erstatter jo ikke høy-ISO, dog...

Uansett - for de fleste er dette likevel godt nok, og i hvert fall min kone som skal ha papirutskrifter av de fleste bildene, vil ikke merke noe til litt støy på ISO400, og selv om jeg kanskje ville merket forskjell på skjermen, ville hun neppe merket forskjell på papirbildene på dette og dyrere kameraer (1999,- er likevel en knallpris, hvis du ser på neste konkurrent i prisguiden, eller på hva P3 koster, som bare har Wifi i tillegg). Dessuten blir det billigere med SD-kort enn med xD-kort...

Et annet alternativ som kan være verdt å kikke på, er Fujifilm F20, som er en nedskalert F30. Samme bildekvalitet, men litt mindre manuell kontroll... Hadde ikke hatt noe å si for min kone i hvert fall.

Lenke til kommentar

nå har det seg slik at jeg har vunnet en del penger på poker og da kan jeg kanskje gå for dette, fujifilm f30. igår spilte jeg 1 time og vant over 600 kroner, over 2 dager har jeg vunnet ca 1300,- bare å spille noen dager til.

for når jeg snuser i 2500,- klassen er det vel det fujifilm kameraet som overgår en del annet, eller er det tull?

hadde vært fint med kjapt svar.

Lenke til kommentar
nå har det seg slik at jeg har vunnet en del penger på poker og da kan jeg kanskje gå for dette, fujifilm f30. igår spilte jeg 1 time og vant over 600 kroner, over 2 dager har jeg vunnet ca 1300,- bare å spille noen dager til.

for når jeg snuser i 2500,- klassen er det vel det fujifilm kameraet som overgår en del annet, eller er det tull?

hadde vært fint med kjapt svar.

7468113[/snapback]

På bildekvalitet er vel det kameraet et av de beste i prisklassen. Når det gjelder design er det jo ikke like spensitg som feks ixus eller izoom, men til syvende og sist er det jo bildekvaliteten som er avgjørende for resultatet. Ikke hvordan kameraet ser ut ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...