stephen89 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Er det muligt og ha 3MX og 2FY på Allmene påbygg? trenger generell studiekompetanse + 3MX og 2FY for å søke meg inn på Arkitekt linja. Viss dette ikke er muligt må jeg kansje ta et år etter videregående med kun 3MX og 2FY :=O Endret 6. desember 2006 av stephen89 Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 vet ikke om du kan ta 1mx, 2mx, 3mx, 1fy og 2fy på et år, men du kan ihvertfall ta noe av det Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) tror ikke du får 3mx og 2fy, men hvis du går forkurs til ingeniørhøgskole får du noe tilsvarende studiekompetanse med 3mx og 2fy, men jeg vet ikke om du kommer in på arkitektlinja med det. Endret 6. desember 2006 av ToMmM Lenke til kommentar
stephen89 Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 tror ikke du får 3mx og 2fy, men hvis du går forkurs til ingeniørhøgskole får du noe tilsvarende studiekompetanse med 3mx og 2fy, men jeg vet ikke om du kommer in på arkitektlinja med det. 7440926[/snapback] For opptak til sivilarkitektstudiet ved NTNU gjelder generell studiekompetanse + 3MX og 2FY eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du trenger vel 2mx for å ta 3mx, og 1mx for å ta 2mx. Ergo må du ta 1m, 1x, 2mx, 3mx og 2fy. Jeg tror ikke du kan ta alt dette på allmenn på bygg. Du må nok ta et forkurs/sommerkurs. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Man trenger ikke 1MX for å ta 2MX, og man trenger heller ikke 2MX for å ta 3MX. Det er en del påbygglinjer her i landet som tilbyr matte og fysikk. Har f.eks sett en del poster i tråder her der folk skriver de går påbygg med matte og fysikk. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 en trenger 1mx for å ta 2mx jo! De som velger y-matte andre halvår i første mister jo muligheten til å velge 2mx andreåret. 2mx er også nødvendig for å forstå 3mx. Kanskje ikke formelt nødvendig, men du vil slite uten det. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det går fint, gjør det selv på Greåker vgs. Har 1x matte (tok m-matte yrkesfaglig, som alle andre på yrkesfag gjør), holder på med 2MX nå, skal være ferdig i løpet av januar (går kanskje litt inn i februar). Har også fysikk 2FY, 1FY fins nok ikke, fysikk begynner man ikke med før i 2. klasse Det er tungt og hardt osv, skal hoppe av matta etter 2MX, blir litt for mye, men det går.. men hvis du planlegger å jobbe på siden og samtidig ha ett liv så får du lite tid til søvn Men ett år av ditt liv er vel verdt det.. Og tror ikke det går ann å ta 3MX uten å ha 1 og 2 MX. Men det er nye regler som gjør at f. eks folk med 3MX kan ta 1MX eksamen om igjen for å forbedre karakterene sine, er kanskje det du tenker på? Men uansett, det fins skoler som tilbyr allmenn påbygg med spesiel studiekompetanse, fordypning i matte og fysikk. Men det blir 10 timer matte i uka, 5 timer fysikk samt de vanlige faga; norsk (10 timer), naturfag, nyere historie, engelsk og gym... det var vel alt? Blir vel rundt 35 timer i uka eller noe? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) en trenger 1mx for å ta 2mx jo! De som velger y-matte andre halvår i første mister jo muligheten til å velge 2mx andreåret. 2mx er også nødvendig for å forstå 3mx. Kanskje ikke formelt nødvendig, men du vil slite uten det. 7447636[/snapback] Jeg holdt på med 1Y samtidig som jeg tok 2MX. Så jo, det går an. Endret 7. desember 2006 av Nostradamus Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hvis skolen din er fleksibel er det ingen ting i veien for å ta både 2MX, 3MX og 2FY på samme år. Ifjor, da jeg gikk i tredje, tok jeg både 2FY og 3FY på ett år - i tillegg til andre obligatoriske og valgfrie fag i VK2. Var litt stress med 3FY, og det var mye jobbing, men det gikk greit. Hvis du har litt interesse for matte, det vil si at du er villig til å jobbe, så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Trust_NObody Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 du får tatt 2mx og 2fy på påbygg Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg fikk ta 2MX, men ikke 2FY. Med andre ord: Det varierer fra skole til skole. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hvordan er det med 3KJ? Hvordan er tilbudene på dette på påbyggings linjen? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Jeg har iallfall ikke hørt om noen som tilbyr 3KJ på påbygg. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 en trenger 1mx for å ta 2mx jo! De som velger y-matte andre halvår i første mister jo muligheten til å velge 2mx andreåret. 2mx er også nødvendig for å forstå 3mx. Kanskje ikke formelt nødvendig, men du vil slite uten det. 7447636[/snapback] Mja, jeg har en kompis som gikk opp i 1mx som privatist, samtidig som han tar 2mx på skola.. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Jeg bare lurer på en ting, gadd ikke lage en ny tråd om det. Noen som vet om forkurs for ingeniør er hardt? Jeg vurderer sterkt å søke på det, men jeg vet ikke så mye om hva som foregår der. Utenom timeplanen da. Er det vanskelig å fullføre? Lenke til kommentar
sindre101 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 hei... lurer på om du kan svare på noe... Jeg går salg, service og sikkerhet VG2. Den enestse matten jeg har hatt på videregående er MATTE 1Y... Mn hvilken matte skal jeg da ha på Allmenn påbygg?? Håper på svar Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Mn hvilken matte skal jeg da ha på Allmenn påbygg?? Kommer vel an på om du skal jobbe på rema eller om du skal inn på universitet/høyskole etter påbygg. Så vidt jeg vet trenger man ikke noe spesiell matematikk for å jobbe på rema. På høyskoe/uni er det varierende krav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå