GZ~ Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg har den siste tiden fått stadige blåskjermer med koden 0x0000000a (0x00000000, 0x00000002, 0x00000001, 0x8051e106. De kommer helt vilkårlig, f.eks. når jeg ser på bilder med windows explorer, msn, eller midt i en film (uten å røre mus/tastatur). Etterpå starter datan opp og kan fungere fint i alt fra minutter til uker. Jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt i forhold til drivere, og har uansett ikke gjort noen hardware endringer. Jeg har prøvd å google koden, men det kommer det ikke noe vettugt ut av (your computer suffer from a serious problem, and needs attention) Fint om noen kan hjelpe, jeg er temmelig lei av dette tullet! Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 God morgen Her kommer litt hjelp angående BSOD koden du oppgav : Troubleshooting a Stop 0x0000000A error in Windows XP Håper dette hjelper. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
geil Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Litt kjapp googling tyder på at det kan dreie seg om skadet ram. Evt kan du prøve dette. Endret 7. desember 2006 av switch1 Lenke til kommentar
GZ~ Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Kjørte DebugWiz på dumpfila som anbefalt fra linken til switch1. Den produserte en analyse som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal tolke. Er det noen som kan ta en titt på den? Legger den ved innlegget her. Skal kjøre memtest86 senere i kveld for å sjekke ramen Beej80: der står det "A Stop 0x0A error after Windows XP is already installed If you receive the Stop 0x0A error after Windows XP is already installed, use the following troubleshooting methods to verify other components. Examine third-party software or drivers" Jeg vet ikke hvilken driver som er aktuell. Har ikke styra med drivere på lenge.. debuglog.txt Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 har samma problemet, skal flashe bios i morgen, så jeg håper på det best Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hum, nå skal jeg ikke skyte på meg at jeg er noen helt på debug logger. Men jeg skummet gjennom den, og det eneste jeg fant ut, uten å måtte lære meg hva alt betyr er at : PROCESS_NAME: BitLord.exe ser ut til å være synderen. Dette kan sjekkes ved at BitLord IKKE startes, helst avinstalleres, også får du bare leke med PC'en og se om problemet fortsatt er der. MS opplyser om at feilen kan være relatert til "3rd party software or drivers". Noe som betyr software eller drivere som ikke er utviklet av MS. BitLord faller inn under den kategorien. Jeg ser du har tenkt å kjøre memtest86 senere, og det kan ha mye for seg, siden det ikke er umulig at det er minnet som forutsaker problemet. Håper dette var litt hjelp, selv om det var nokså vagt. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Da har jeg fjerna Bitlord, poster videre om det ikke har bedret seg. Men det kan ta opp til en uke før jeg får blåskjerm mellom hver gang Lenke til kommentar
offside Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg hadde det samme problemet.. Men på meg var det strømforsyningen som ikke virka.. Sendte bare datan inn der jeg kjøpte den, og de fiksa den. Og etter det har den funka fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå