Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

nikk0's '91 200sx s13 - SOLGT!


nikk0

Anbefalte innlegg

Kast ut stero'n, legg penger i swap ;) Hadde vært Najs med sr20det.. Fin bil, liker dem i hvit ass :D Menne, kjøp deg noen nye rims.. Lykke til :D Mvh

7459410[/snapback]

Neinei, jeg er avhengig av lyd. Og nå har jeg INGENTING i den =(

sr20det er fine motorer det, men tviler på at den ender i min s13..

 

Har 17"'ere liggende, men med sommerdekk på, så de må vente til våren.

 

Sier det samme som carinan, syns det er morro med litt drift style over 200sx'r! Er for mange som har blitt litt for mye jall preg over.

Grattis med morsom bil (er litt svak for s13 selv) Lykke til videre! :D

7459590[/snapback]

Så vist jeg putter inn en forsterker, pc og høytalerer, så blir bilen jalla?

Kjøp deg din egen s13, jeg lever ikke ut drømmen for andre ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal trimme, så er det faktisk i enkelte tilfeller bedre med en CA18DET motor, enn en SR20DET.

 

CA18DET har enkelte fordeler sammenlignet med SR20DET. Tro det eller ei.

 

Det står en del om akkurat dette på 200sx-ogn.org sine forumer.

 

Gratulerer med ny bil! Og lykke til med framtidige prosjekter :)

 

Ikke hør på alle andre. Det er din bil, og du gjør hva du vil.

Lenke til kommentar
Tror i første gang jeg skal konsentrere meg om å få handlet inn de

delene som manglet på bilen da jeg fikk den,

pluss de som trengs nye for å få den i tipp topp stand.

Så kommer carputer og anlegg. Deretter, så får vi se.. ;)

7495358[/snapback]

 

Motoren har du jo allerede. Den står i Primeraen :)

 

SR20DE motor i Primeraen vettu. Så er det bare innmaten som må byttes, og innkjøp av en turbo. Tad-ah! SR20DET motor ;)

Lenke til kommentar

Sett bort i fra at girkassa må byttes, ny motorfester må kjøpes,

motoren står tverstilt i primeraen, men ikke i 200'n.

 

Og å turbokonvertere sr20de'n koster mer enn det koster

å dra 300hk av orginalmotoren..

Så 1,8'n for holde den.. Slutt å frist meg!

Lenke til kommentar

Vel, satt på 17"erne her i uka.. Vinteren lar vente på seg,

så da fant jeg fra godskoene..

 

06.12.16-200sx1.jpg

06.12.16-200sx2.jpg

06.12.16-200sx3.jpg

06.12.16-200sx4.jpg

06.12.16-200sx5.jpg

Vel, bilen er generelt litt slitt, og det vises god innvendig,

men skal greie å ordne opp i det ganske snart..

 

Og så fikk jeg med litt ekstra interiør:

06.12.16-200sxinterior.jpg

Endret av nikk0
Lenke til kommentar

for å være helt ærlig,

syntes jeg ikke du burde bruke de felgene til annet en vinterbruk, var ikke de fineste felgene på den bilen,

kjøp noen 18toms kant felger til sommer felger mener jeg.

 

men en ting. noen som hvet hvor mye turbotrykk det ska lvære orginalt?

Lenke til kommentar
for å være helt ærlig,

syntes jeg ikke du burde bruke de felgene til annet en vinterbruk, var ikke de fineste felgene på den bilen,

kjøp noen 18toms kant felger til sommer felger mener jeg.

 

men en ting. noen som hvet hvor mye turbotrykk det ska lvære orginalt?

7516822[/snapback]

 

Tror det skal være 0,6 bar originalt på S13.

Lenke til kommentar
for å være helt ærlig,

syntes jeg ikke du burde bruke de felgene til annet en vinterbruk, var ikke de fineste felgene på den bilen,

kjøp noen 18toms kant felger til sommer felger mener jeg.

 

men en ting. noen som hvet hvor mye turbotrykk det ska lvære orginalt?

7516822[/snapback]

 

enig, synes de ville heller passet på primeraen.

Lenke til kommentar
for å være helt ærlig,

syntes jeg ikke du burde bruke de felgene til annet en vinterbruk, var ikke de fineste felgene på den bilen,

kjøp noen 18toms kant felger til sommer felger mener jeg.

 

men en ting. noen som hvet hvor mye turbotrykk det ska lvære orginalt?

7516822[/snapback]

 

Tror det skal være 0,6 bar originalt på S13.

7516857[/snapback]

 

På S13 er det orginalt 0.9 bar, på S14 er det 0.6 Bar

Man bør helst ikke kjøre over 1.2 Bar på den orginale turboen om du vil at den skal leve en stund.

Lenke til kommentar

 

Tror det skal være 0,6 bar originalt på S13.

7516857[/snapback]

 

På S13 er det orginalt 0.9 bar, på S14 er det 0.6 Bar

Man bør helst ikke kjøre over 1.2 Bar på den orginale turboen om du vil at den skal leve en stund.

7519678[/snapback]

 

Er det T25 turbo på S13? Eller er det også S14? Trodde det var en T25 på 0,6 bar i S13 jeg, men så feil kan man ta :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...