Gjest member-102569 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) hei.. i dag når jeg kom hjem fra skolen å skulle slå på pcen så ville den ikke starte opp... det kommer opp en feilmeling... Windows kan ikke starte fordi denner dilen mangler eller er skadet: \WINDOWS\SYSTEME32\CONFIN\SYSTEMDu kan reparere filen ved å starte installere Windows fra den orginale CD-ROMen.Velg ´r´ i åpnings-skjermbildet for å reparere--men det skjer ikke noe når jeg setter inn XP cden... eller er det for at jeg må ha den cden jeg brukte når jeg innstalerte xp på pcen?Må få det fikset til i morgen på skolen. Endret 18. september 2017 av member-102569 Redigert bort navn Lenke til kommentar
Tankakern Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dette kommer som oftest pga defekt harddisk. Lite du kan gjøre bortsett fra å skaffe en ny harddisk og installere Windows XP på nytt. Lenke til kommentar
Gjest member-102569 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 jaok:S er du helt sikker på d da? Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Har du startet maskinen på nytt etter du satte inn CDen? Det må du i hvert fall gjøre. Også kan det hende du må forandre på oppstartsrekkefølgen i BIOS slik at CD/DVD-ROM starter før harddisken. Edit: En ting til, harddisken er nok IKKE ødelagt. Er nok bare Windows installasjonen som er blitt korrupt på en eller annen måte. Endret 6. desember 2006 av Appleseed Lenke til kommentar
Gjest member-102569 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 ja;) har prøvd alt d... sånn at den skal starte me cd-rommen først men d går ikke:/ skal ta å innstalere bios nu å prøv:) Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ok Ja, du får prøve å innstalere Linux og se om du finner ut hva det er. Kan jo hende det har skjedd noe med Windows CDen og da. Lykke til. Lenke til kommentar
Gjest member-102569 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 hehe;) noen som veit hvor jeg får lastet ned bios til pcen? det er en Asus A6000;) finner ikke ut hvor jeg kan laste det ne Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du finner det vel her et sted: http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us Lenke til kommentar
xersess Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 hey! eg har hatt samme problem, eller det vill sei at eg manglet eit anna program... om du vill kjøre cd-en gjer du sånn som dette her: du reboter pc-en og trkker "DEL" for å komme inn på bios. der i fra går du innpå advanced bios feutures... så bytter du om på floppy og cd rom, slik at cd-rom kjem før floppy.. så trykker du "ENTER" når pc-en starter på nytt igjen for å "boot from cd" dette fungerer heilt flott fungerte ialle fall på min pc Lenke til kommentar
Gjest member-102569 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 ja:) har prøvd.. men den vill ikke starte opp med cden:/ rare greier d dærre har levert den til en som er litt god med pc;) så han får kansje fiksett d:) Takk for alle svar værtfall Lenke til kommentar
xersess Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 kk, håper det fikser seg da.. du må i alle fall ikkje kjøpe ny harddisk Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har hatt den feilen der, men da var det minnet som var defekt. Så jeg anbefaler deg å sjekke minnet med memtest! Lenke til kommentar
Tailwhip Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 dette problemet fikk jeg på min også en av de få gangene jeg har fått kontakt med skjerm https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=676874 Lenke til kommentar
zuxxix Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 gå inn på bios å start opp frå cd.. da starter den ifrå cd`en og da skal det funke, ein kompis av meg gjorde det, og det funker:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå