Melvin Snerken Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har aldri i mitt liv hatt problem med dette. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ikke jeg heller. Ser ut som det blir tatt litt hardt i her. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Aldri skjedd her heller, ikke hørt om engang Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har aldri hatt problemer med åpning av melkekartongen. Jeg bor i nærheten av Stavanger. Melk tappes over hele landet, og at ett meieri har hatt en dårlig limemaskin er ikke umulig. Jeg kjenner4 forskjellen på Q og Tine også. Tine smaker ingenting. Q smaker melk :-) Men gjelder det skjokolademelk, er det Tine som er tingen. Jeg tenker på den som har SJOKO skrevet med grønne bokstaver. Den er god. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kom til å tenke på denne eg: Host: Folks, has this ever happened to you. You go to the refrigerator to get a nice glass of milk, (Joey is in the background struggling to open a cartoon of milk) and these darn cartons are so flingin'-flangin' hard to open.------------------------------------------------------------------------------- Joey: Oh, you said it Mike. Aw! There's got to be a better way! ------------------------------ Mike: And there is Kevin. ----------------------------------------- Joey: Can we please turn this off? ---------------------------- Rachel: Noo way, Kevin. ------------------------------------------------------------------------------- Mike: There is a revolutionary new product that guarantees that you'll never have to open up milk cartons again. Meet the Milk Master 2000. ---------------------------- Ross: Are you intrigued? -------------------------------------------------- Chandler: You're flingin'-flangin' right I am! ------------------------------------------------------------------------------------------- Mike: Keep in mind, he's never used this product before, you're gonna see how easy this is to do. Go ahead. This works with any milk carton. --------------------------------------------------------------- Joey: Wow, it is easy. Now, I can have milk everyday. Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg kjenner4 forskjellen på Q og Tine også. Tine smaker ingenting. Q smaker melk :-) Det er ingen forskjell!! Melken er heeelt lik. Ku er ku og melk er melk. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Jeg kjenner4 forskjellen på Q og Tine også. Tine smaker ingenting. Q smaker melk :-) Det er ingen forskjell!! Melken er heeelt lik. Ku er ku og melk er melk. 7448782[/snapback] Nei? Endret 7. desember 2006 av Zeph Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Merk at det er snakk om 1,5 liters kartonger her, ikke de vanlige 1 liters. Jeg kan faktisk synes å huske at 1,5 litersene var ekstra problematiske, men det er mange år siden jeg sist åpnet en 1,5 liters, så.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Melk er melk? hva slags tulleargumentasjon er det? melken kommer fra ulike gårder, er behqandlet i ulike meierier og tappet i ulike tapperier. Smaker all øl, røyk, snus og sjokolade likt også, nå? Tine og Q er nesten like. Nesten. Kjennere sverger oftest til Q. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Eg har drukket Tine-mjølk så lenge eg kan hugse og kjenner stor forskjell på Q-mjølk. Lenke til kommentar
daneriks Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har et annet problem når jeg prøver å åpne melke-kartonger, den blir på en måte åpnet normalt, men en liten del av den brette-saken henger igjen slik at det blir en tynn "vegg" mellom melken og utgangen! skikkelig irriterende! sorry for dårlig forklaring Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har et annet problem når jeg prøver å åpne melke-kartonger, den blir på en måte åpnet normalt, men en liten del av den brette-saken henger igjen slik at det blir en tynn "vegg" mellom melken og utgangen! skikkelig irriterende! sorry for dårlig forklaring 7449399[/snapback] Det var på en måte det som skjedde meg også, men at jeg stresset såpass med å åpne den igjen at hele greien røk.... Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Trådstarter: KLÆBB! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hvorfor kan de ikke bare lage noe som virker! 7440245[/snapback] Eller så kan du bare slappe av når du åpner kartongen? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 http://www.kavli.se/wps/wcm/myconnect/Q/ Derfor behandler vi den så skånsomt som mulig, for å bevare innholdet av vitaminer og mineraler. Og aturligvis for å bevare den gode, friske smaken av melk. Det kan du fordi Q-melk kommer fra to små, uavhengige meierier som ligger nært gårdene. Den korte avstanden mellom ku og meieri gir en fersk melk som alltid kan spores tilbake til gården den kommer fra. Samtidig betyr de små forholdene bedre vilkår for dyrene, samt større samhold mellom gårdbruker og meieri. Alle føler et ansvar for kvaliteten – og det kan smakes Selv om det er snakk om moderne meierier, er de ikke større enn at det alltid er plass til stor respekt for meierihåndverket. Det er nettopp disse små forholdene som gjør det mulig for oss å opprettholde en grundig kontroll av melken vår. Og det er derfor Q-melk smaker som den gjør. Fersk. Hos oss er kyrne ikke bare en melkemaskin,de er det mest dyrebare vi har. Derfor behandler vi dem med stor respekt. Det betyr blant annet at de går ute hele sommeren med fri adgang til alt det ferske, saftige gresset som de kan spise. Det gir ikke bare bedre trivsel, men også mindre stress – og dermed også en helt fantastisk melk og andre meieriprodukter. gjelder for eksempel vår skånsomme produksjon, som bevarer mest mulig av den gode, naturlige melkesmaken, og våre nye skrukorker som gjør det lett både å nyte og oppbevare den gode melken. Okay, så mye har jeg aldri lest om melk før. Men dette viser iallefall at Q-meieriene mener at det finnes forskjell på melk! De mener at pga sin særbehandling smaker melken bedre. Jeg skal ikke ta stilling til dette, men håper tvilerene iallefall kan ta dette til seg når de sier at all melk smaker likt. Meieriene er ikke enig med dere! Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Du skal nok smake forskjell, og det er fordi økologisk melk ikke er homogenisert. At melka blir homogenisert betyr at fettpartiklene som er i melka blir "knust" slik at de ikke dannes klumper som flyter opp. Det er derfor man må riste økologisk melk så mye. Så du har nok helt rett i at du smaker forskjell på økomelk og vanlig melk 7448363[/snapback] Den økologiske melken jeg drikker er homogenisert. Det står i hvert fall på pakken. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har mer problem med kaffefløten, når jeg heller kommer det alt for mye ut og det skvulper ut av kaffekoppen, sjuk irriterende. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) jeg vet akkurat hva du snakker om, har selv opplevd dette her selv mange ganger. Opplever ofte at klaffen sitter fast og jeg må begynne å lirke den fram. Og så kort tålmodighet som jeg har, går det ikke lange tiden før jeg røsker til og den ender opp slik som din hvis jeg er heldig. Var en gang jeg tok i så det revna nedover kartongen, blei litt sint på kartongen da, den ville faen ikke opp. Så den blei ofra fordi jeg var så tørst. har også opplevd en annen variant, der du åpner kartongen, og bare det ytterste papplaget blir med ut. Og over åpninga ligger det fortsatt papp og tetter for, hvis dere skjønner. edit: skriveleif Endret 7. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Milkshaken med den snora du må rive over, er hundre ganger verre. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Milkshaken med den snora du må rive over, er hundre ganger verre. 7449649[/snapback] Har stress litt med det selv Det ender hele tiden med at jeg presser to fingere ned i korken, den sprekker og jeg ser ut som en snømann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå