Feh Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Finnes det noen måter, utifra å kun å ha keyen, å finne ut hvilken versjon av windows den gjelder for? Jeg har en key for windows xp pro corp som er legit, men jeg har mista cd'en. Jeg fant keyen ved å bruke en key finder på pcen jeg har hjemme, men når jeg skulle formatere laptopen og legge det inn der, måtte jeg laste ned en windows cd. Jeg lastet da ned en xp pro corp cd, men under install ville den ikke ha keyen min (jeg vet keyen funker og er lovlig, ettersom det funket fint med den gamle cden før jeg mista den). En annen ting delvis relatert med topic: Under laptopen er det også en xp pro key. Kan jeg få installert xp pro, med denne keyen, uten å bruke recovery cden som fulgte med laptopen (den har jeg også mistet/finner den ikke)? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Såvidt jeg har fått med meg så er det forskjellige nøkler på de første xp-cdene og xp+sp2-cdene. Det kan være årsaken. Til det andre: Hvis du klarer å finne en XP-PRO-RTM uten SP2 iso, ja. Men disse er vanskelige å finne. Ring evt. laptopprodusent og hør om de har flere recoverycd'er. -C- Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Såvidt jeg har fått med meg så er det forskjellige nøkler på de første xp-cdene og xp+sp2-cdene. Det kan være årsaken. Til det andre: Hvis du klarer å finne en XP-PRO-RTM uten SP2 iso, ja. Men disse er vanskelige å finne. Ring evt. laptopprodusent og hør om de har flere recoverycd'er. -C- 7440329[/snapback] Må jeg ikke ha en OEM cd for keyen som er under laptopen? Eller kan jeg bruke en vanlig, og hvorfor ikke sp2? Lenke til kommentar
smh Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er ingen problem om SP2 er integrert på CD-en. Dette har ikkje noko med lisensnøkkelen å gjera. Meiner at du kan få kjøpt Windows installasjons Medie av SMG, eller GNT som det heiter nå. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 smh: det er en sannhet med modifikasjoner. Slipstreamede XP-cder som har fått lagt inn SP2 i etterkant er greie. Men XP-cder som selges nå, med SP2 integrert fra fabrikk, bruker andre nøkler enn de første som ble solgt. Og ja, jeg mente selvfølgelig OEM og ikke RTM. -C- Lenke til kommentar
Feh Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 thx for the info. er dritt lei av å ha craxored xp fungerer jo som normalt, men er bare feelingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå