superninja Skrevet 10. august 2007 Rapporter Del Skrevet 10. august 2007 Det er nok ikke det. Bare vent å se til du dør. Så for du se hvilken feil du tar... 9246810[/snapback] hehe, jeg kan nok ikke se hvilken feil jeg tar når jeg dør. for da er jeg jo død 9248679[/snapback] det er jo berre noko folk seie for at du ikkje skal være redd for å dø! Ingen kan seie deg korleis det er å være død etter at dei er døde! Ingen som er levande kan seie til ein anna person at du tar feil og blablabla, då det er umulig å seie kva som skjer etter at vi dør. Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 10. august 2007 Rapporter Del Skrevet 10. august 2007 men hvis man tenker litt logisk. når du dør stopper hjerneaktivetetene opp. og hva er det som gir deg bevissthet, jo nemlig hjernen. skal ikke si 100% sikkert at man ikke har noe bevissthet rett etter man er død (bare 99,99%), men etter hjernen er rotnet vekk, hvordan i all verden kan det være no liv i oss da?? Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 10. august 2007 Rapporter Del Skrevet 10. august 2007 (endret) men hvis man tenker litt logisk.når du dør stopper hjerneaktivetetene opp. og hva er det som gir deg bevissthet, jo nemlig hjernen. skal ikke si 100% sikkert at man ikke har noe bevissthet rett etter man er død (bare 99,99%), men etter hjernen er rotnet vekk, hvordan i all verden kan det være no liv i oss da?? 9248864[/snapback] Er stort sett enig med deg, men hva om det nå er slik at virkeligheten slik vi kjenner den, strekker seg laaangt utover våre begreper om logikk og hva er mulig og ikke mulig. Bare de siste årene er det oppdaget ting særlig innenfor kvantefysikken, som for bare noen år siden var ren fantasi/drøm. Kanskje vår virkelighet bare er 1 av mange virkelighetsnivå, og at vi etterhvert beveger oss over i dem. Alt er energi, så ingenting dør egentlig, bare oppstår i nye former. Kanskje også vi engang gjør det, og drar med oss "bevisstheten", hva det enn er, med oss? Fakta er: det vi ikke vet eller kan idag, er morgendagens realitet. Endret 10. august 2007 av Yidaki Lenke til kommentar
Chaos117 Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 men hvis man tenker litt logisk.når du dør stopper hjerneaktivetetene opp. og hva er det som gir deg bevissthet, jo nemlig hjernen. skal ikke si 100% sikkert at man ikke har noe bevissthet rett etter man er død (bare 99,99%), men etter hjernen er rotnet vekk, hvordan i all verden kan det være no liv i oss da?? 9248864[/snapback] Hva med sjelen din. Den skal få et nytt legeme hvis du tror på Gud og Jesus. Da for du hjernen din som råtnet vekk:p Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 11. august 2007 Rapporter Del Skrevet 11. august 2007 (endret) men hvis man tenker litt logisk.når du dør stopper hjerneaktivetetene opp. og hva er det som gir deg bevissthet, jo nemlig hjernen. skal ikke si 100% sikkert at man ikke har noe bevissthet rett etter man er død (bare 99,99%), men etter hjernen er rotnet vekk, hvordan i all verden kan det være no liv i oss da?? 9248864[/snapback] Hva med sjelen din. Den skal få et nytt legeme hvis du tror på Gud og Jesus. Da for du hjernen din som råtnet vekk:p 9255922[/snapback] etter hva jeg har forstått en sjel er så må jeg si at det er ikke eksisterende, men kanskje du har et annet syn på hva sjel er så jeg vil gjerne høre hva du mener en sjel er (hva den består av, hvor den sitter i kroppen osv). Endret 11. august 2007 av Henzor Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Alt er energi, så ingenting dør egentlig, bare oppstår i nye former. Kanskje også vi engang gjør det, og drar med oss "bevisstheten", hva det enn er, med oss? Hvordan forklarer du da psykisk sykdom, medisiner og andre ting som påvirker hjernen og hvem du er som person, gener, osv.? Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Alt er energi, så ingenting dør egentlig, bare oppstår i nye former. Kanskje også vi engang gjør det, og drar med oss "bevisstheten", hva det enn er, med oss? Hvordan forklarer du da psykisk sykdom, medisiner og andre ting som påvirker hjernen og hvem du er som person, gener, osv.? 9276230[/snapback] Det kan jeg ikke, og jeg sier heller ikke 100% at dette er min kunnskap eller det jeg tror på. MEN, alt ER energi, og da går jeg utifra at den eksisterer i mennesker med eller uten psykiske lidelser eller med de og de sykdommer. Jeg går også utifra at eventuelle sykdommer som forårsker psykiske lideleser, vil i stor grad kunne sette et menneske ut av spill på mange forskjellige måter, det være fysisk eller psykisk. Men energi er energi, og denne tror jeg i alle skapninger vil forbli upåvirket av sykdommer og det vi kjenner til av slike ting. Jeg tror den er som kaffe , du kan knuse koppen og ødelegge den, men kaffe vil forbli kaffe selv om du heller den ut. (enkel sammenligning da) Jeg vet også at mennesker stadig lærer nye ting om hvordan naturen, universet fungerer, og mange av de tingene som var gårsdagens uvitenhet og ting som umulig kunne være, er ofte fakta dagen etter. Hadde jeg for la oss si 300 år siden sagt at det eksisterte en enorm, usynlig, vakker, kraftfull verden vi ikke kunne se, hadde jeg blitt stepmlet som gal. Men med mikroskopets inntreden åpenbarte denne nye verdenen for oss. Så, ting er ikke alltid så svart/hvitt som enkelte tror, snarere tvertimot. Endret 14. august 2007 av Yidaki Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) dobbelpost, beklager Endret 14. august 2007 av Yidaki Lenke til kommentar
larskheg Skrevet 16. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 (endret) I tillegg til de helbredelsene jeg har fått være med på, så får jeg ofte en overveldende følelse av glede og trygghet ja. JEg føler på en måte et sterkt nærvær av at Gud er der, og at han bryr seg om meg. Jeg kjenner kjærlighet. Det er egentlig vanskelig å beskrive, det er så sterkt og mektig. Det er ikke alle dager jeg føler det slik, men av og til Er det ingen her som har presentert for larskheg de forskningsarbeidene som eksplisitt beviser at religiøse opplevelser kan fremstilles i laboratorier, og at den grad av religiøsitet man blir innehaver av, er bestemt av gener? Man skulle tro at en person som var istand til å produsere side opp og side ned med sammenhengende tekst også skulle være istand til å se forbi sine medfødte psykoser, og heve seg over slikt primitivt pjatt, men jeg er likevel ikke forundret. Larskheg uttrykker også at han ikke er forsvarer av islam, eller de konsekvenser som følger av at folk bedriver islameri. Grunnen til at larskheg skriver dette må være at også han er i stand til å oppfatte den galskapen som vi så ofte hører om i nyhetene. Men jeg har likevel vansker med å se hvordan man kan la være å støtte de virkninger utførelsen av religionen islam har, eller at man skal mangle forståelse eller toleranse for dette når ens egne prinsipper og livssyn er av nøyaktig samme karakter. Han mener at en skal velge seg en vilkårlig bok fra biblioteket og basere livet sitt på denne (man trenger ikke lese den), og dette vilkårløst om det finnes kilder som støtter opp om historien i denne boken eller ikke. Det eneste kravet som synes å foreligge er at det må være en viss tyngde av mennesker i landet, og gjerne også i de områder som grenser til landet, som har sluttet seg til den samme boken. Når så boken er valgt skal man ifra denne slutte seg til hvoran en skal behandle sine medmennesker, og hvordan en skal føre krig mot de som har valgt en annen bok enn dem selv. Når jeg hører kristne mennesker snakke om nestekjærlighet, eller "gud er god", osv, er det nesten som jeg lurer på hvor meget personen har inntatt av rusmidler, eller om personen selv forstår hva disse ordene betyr. Jeg kan garantere at en stor andel homofile mennesker ikke vil kalle gud for "god" ettersom "gud" har avstedkommet en etikk som setter homofile i svært dårlig lys hos alle de hjernevaskede mennesker rundtomkring. Jeg er også sikker på at det finnes mange mennesker som har opplevd, hva de ønsker å karakterisere som ondskap, på nært hold, eller som lever på dødsranden hver eneste dag, eller som har opplevd naturkatastrofer på kroppen, eller som rett og slett er feilskapte fra starten av, som mener at gud ikke er nøyaktig like "god", eller "tilstedværende" som larshkheg skal ha det til at han er. Da må det være vondt å se på hvordan disse menneskene, slike som som larshkeg driver på, og tilber en gud som de selv har ropt på så mange ganger men aldri sett tegn til. Til slutt, når ingen hjelp kom, har de gitt opp, men likevel ser det ut til at han liksom eksisterer: men bare for dem som aldri har trengt ham, slike som de rike menneskene fra norge som har både i pose og sekk. Disse tullingene opplever gud hver eneste dag, på nært hold. Når guden din står og deler ut brød eller kjører sykebil i somalia, skal jeg heller revurdere min sak. Når Norge ble kristnet med sverd i vikingtiden, kan det med sannsynlighet tenkes at det må ha blitt ansett som en skam i byden hvis noen konverterte frivillig, og at mange handlet liknende som under andre verdenskrig: gikk med tegn som binders på slipset for å vise at en var motstander av det nye paradigme. Disse menneskene var nok innerst inne avhold fra den nye religionen, og gikk kanskje med subtile tegn som demonstasjon, men måtte late som de var tilhørere for ikke å bli drept. Hadde disse menneskene sett hvordan sine etterkommere holdt på den dag i dag, med massesuggesjon og søndagsskoler, og kristne møter og what not, ville de snudd seg tvert i graven. Disse menneskene kjempet med sverd i hånd, og med blod og svette for å hindre galskapet i å bite seg fast, og i dag er er det liksom "stas" å være kristen. Etter andre verdenskrig ble de som hadde sluttet seg til fienden ansett som landssvikere: kanskje våre forfedre fra vikingtiden ville ansett de religiøse i dag som noe av samme ulla. 9215925[/snapback] Jeg har ikke tid tilå svare på alle poster, men denne posten gjorde meg rett og slett irritert. Hvem er du vinterriket til å tillegge meg meninger jeg ikke har? For det første påstår du at jeg har en psykose. Det er en alvorlig påstand, og jeg venter på bevis. Du har ingen rett til å komme med denne påstanden, og det er rett og slett frekt. Håper dette ikke gjentar seg. Og det verste: Du komme rmed påstanden uten å engang begrunne den eller si hvorfor du kommer med den. Er du ikke for god til slikt? Du påstår også at religiøsitet har sammenheng med gener. Bevis takk! Du kan gjerne også fortelle meg likheter mellom islam og kr.dom. Hadde du giddet å sette deg inn idette, ville du har funnet ut at du har tatt grundig feil: Det er nemlig store forskjeller, STORE forskjeller. I kr.dom er det snakk om å elske sine fiender, det samme finner du ikke i islam for å si det sånn. Anbefaler deg å sjekke dine påstander før du blåser de ut. Du er og blir useriøs ved å gjøre det på en slik måte Og jeg har ikke valgt ut en tilfelid gbok fra biblioteket, og jeg har faktisk lest bibelen fra perm til perm. Hadde du gjort det samme, ville du forstått at den boken faktisk er spesiell, og jeg anbefaler deg å lese den. Det e rheller ikke vilkårlig om det er ting som støtter opp eller ikke, sjekk denne debatten før, feks om Josefus I tillegg så snakker du om Gud er god. Kanskje synes dse som er blitt rammet av en naturkatastrofe, og som så får kristne hjelpearbeidere på døren, at Gud er god? Eller hva med stammer i Afrika som får drikkevann, nettopp av kristne hjelpearbeidere? De største hjelpeorganisasjonene idag er kristne, og kan jo nevne noen som faktisk hjelper til her i norge, som feks frelsesarmeen? De er Guds forlengende arm og deler ut brød på gaten. Hva med forventer du? Jeg tror du må se verden fra flere sider enn en... Prøv å tenk litt etter hvorfor verden kan være bygget opp som den er, og om Gud kan være god mitt oppe i det. Les også litt om fri vilje tidligere i denne tråden, og så vil du kanskje få en aha-opplevelse? Og ja: tvangskristningen var feil,o g jeg vi be om unnskyldning for den på vegne av de som gjrode det, hvis du føler deg støtt. På samme måte håper jeg at du kan be om unnskyldning for den posten du skrev her. Den var uberettiget, og noe av det mest ensidige jeg har sett på dette forumet? Hva med å åpne øynene og prøve å se ting fra flere vinkler? Du vil ikke ha vondt av det! Og nå håper jeg dere forstår dette først som sist: Drittslenging er teit, unødvendig, og viser helt klart og tydelig at dere faktisk ikke har noen gode argumenter å komme med. Vil dere vise at dere faktisk har et problem å forsvare dere mot kr.dom, eller klarer dere å bruke argumenter slik at dere faktisk har en sak å kjempe for? Drittslenging kommer en INGEN VEI MED! Da håper jeg vi slipper det neste gang, og ps: jeg lover ikke å svare på noen poster, har egentlig ikke tid tilå skrive denne. Endret 16. august 2007 av larskheg Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 16. august 2007 Rapporter Del Skrevet 16. august 2007 Var det ikke du som skulle slutte å delta i denne tråden da, larskheg? I tillegg så snakker du om Gud er god. Kanskje synes dse som er blitt rammet av en naturkatastrofe, og som så får kristne hjelpearbeidere på døren, at Gud er god? Det er jo Gud som er grunnen til naturkatastrofen i utgangspunktet. Han er nemlig allvitende visstnok, og visste nøyaktig hva som ville skjedde da han skapte alt. Eller hva med stammer i Afrika som får drikkevann, nettopp av kristne hjelpearbeidere? Ja hva med dem? Man trenger ikke være (eller tro på) Gud for å være hjelpearbeider. De største hjelpeorganisasjonene idag er kristne, og kan jo nevne noen som faktisk hjelper til her i norge, som feks frelsesarmeen? De er Guds forlengende arm og deler ut brød på gaten. Hva med forventer du? At de skal kutte ut religion og gjøre det samme uten å være religiøse. Det går fint an, skjønner du! Du trenger ikke religion for å dele ut brød på gata. Eller er den eneste grunnen til at de gjør det at de vil vise Gud hvor flinke de er? Så de gjør det ikke for å være gode, men for å slikke Gud oppetter ryggen? Jeg tror du må se verden fra flere sider enn en... Prøv å tenk litt etter hvorfor verden kan være bygget opp som den er, og om Gud kan være god mitt oppe i det. Dette bruker vi vitenskapen til. Gud som forklaringsmodell er overflødig. Les også litt om fri vilje tidligere i denne tråden, og så vil du kanskje få en aha-opplevelse? Fri vilje eksisterer ikke, da alt i følge kristendommen er forutbestemt. Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 18. august 2007 Rapporter Del Skrevet 18. august 2007 (endret) Du påstår også at religiøsitet har sammenheng med gener. Bevis takk! I kr.dom er det snakk om å elske sine fiender Hva med å åpne øynene og prøve å se ting fra flere vinkler? Du vil ikke ha vondt av det! 9215925[/snapback] Først og fremst. Religion kan ha en sammenheng med type gener som er aktiv og ikke aktive. I dette tilfellet kan nevnes genet VMAT2, som sies å være det "religiøse" gen. Forsøk viser at mennesker som er tilbøyelige til å tro på religion og Gud eller spirituelle ting, deler dette genet. Bare søk på dette, mye info ute om det. Så ja, tilogmed du larskheg, har antagelig dette genet aktivert for å si det slik. Ang det med at i Kr.Dom er det snakk om å elske sine fiender..hmm, må si jeg måtte flire litt der, det er ikke akkurat slik de mange mennesker som har dødd som følge av Guds "lære" eller menneskers totalt hjernevaskede, uempatiske syn på andre mennesker og deres verd har følt. For meg er kristendommen et totalt FRAVÆR av kjærlighet, Gud er fravær av godhet i denne religionen, han ønsker kun å bli tilbedt, og våge den som bruker den frie viljen sin til å bryte ut av Hans plan, da åker det rett til helvette. Ergo ingen mulighet til fri vilje, da du blir straffet hvis du faktisk utøver den. Jeg tror det er du som må åpne øynene dine, og ikke bare vende synet ditt ned mot en latterlig bok som forteller hvordan vi skal leve, og forvente å få alle svar derfra. En sau er mer opplyst enn mange kristne jeg har truffet. Kristendommen har utryddet de som har opponert mot denne, homofile blir diskriminert i deres øyne, dere gidder ikke engang åpne øynene for andre ting, langt mindre respektere andre religioner. "Islam får feie for egen dør", hviken holdning er det?. Alle gamle naturreligioner er 1000 ganger mer verdifulle og ekte, enn den patetiske lille religionen du hevder viser kjærlighet. Den dreier seg kun om makt over mennesker, ikke NOE annet. Endret 18. august 2007 av Yidaki Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 20. august 2007 Rapporter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hvem mener du Jesus var? Var han gal, ond eller Guds sønn? Vær så snill å ikke sleng ut det du mener, uten å begrunne det. Det er nemlig ikke sikkert flertallet, eller den som skiker høyest, har rett 7440049[/snapback] han fantes ikke, det er oppspinn, Sjekk heller ut https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=816819 Det er noe ordentlig å tro på. Endret 20. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 24. august 2007 Rapporter Del Skrevet 24. august 2007 han fantes ikke, det er oppspinn, 9322421[/snapback] Og dette har du bunnsolide bevis for? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. august 2007 Rapporter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) han fantes ikke, det er oppspinn, 9322421[/snapback] Og dette har du bunnsolide bevis for? 9348347[/snapback] Tja -- siden det finnes like mye bevis for denne kristne guden som for alle andre guder, som er dømt nedenom og hjem av verdens befolkning, er det god grunn til å anta at denne kristne guden eksisterer i like stor grad som de andre gudene. Jada -- Fravær av bevis er ikke bevis for fravær... Men det er en svært sterk indikasjon når objektet er identisk i funksjon med tusen andre objekter som det ikke finnes beviser for. Når det i tillegg er snakk om intelligente vesener som ønsker at mennesker skal tro på dem uten bevis; ønsker at mennesker skal ha en irrasjonell tro, så er det god grunn til å anta at det er mennesker som står bak og ønsker at andre mennesker skal dele sin irrasjonelle tro, da det ikke finnes noen grunn til at en god gud ikke skal gi beviser for sin eksistens i fleng. Kristendommen, akkurat som islam, hinduisme, åsatru og utdødde guder er grunnløs spekulasjon. Endret 24. august 2007 av Andre1983 Lenke til kommentar
Car0linee Skrevet 24. august 2007 Rapporter Del Skrevet 24. august 2007 Det står jo at Jesus Kristus er hodet på en menneske kropp? Det står hodet som får kroppen til og vokse... Da hos alle menn som leser bibelen og koranen? Det står at kroppen vår er tempelet og at kirken er hjernen (eller hodet) og da ikke en institusjon... Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 24. august 2007 Rapporter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) han fantes ikke, det er oppspinn, 9322421[/snapback] Og dette har du bunnsolide bevis for? 9348347[/snapback] ja, du eksisterer, og fysiske lover finnes. Så jesus og religion er bortforklart, og religion er bortkastet tid. Det å bekjempe religion er ikke bortkastet tid, for da prøver man faktisk å hjelpe(jeg har et godt hjerte). Endret 24. august 2007 av Lafs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå