Pilseboben Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Jeg skal snart instalere nytt hovedkort + cpu. må jeg da formatere, eller kan jeg fortsette der jeg slapp når jeg har det oppe å gå igjen? Lenke til kommentar
Idiss Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hei Der er mulig at du kan få problemer med divers kort, pga at de ikke står i samme sloten som på det forje kortet, men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Det kan bli ganske rotete visst du ikke formaterer, du må sikkert innstallere drivere på nytt osv. Ville anbefalt deg å formatere... Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Du *må* ikke formatere, men ha klar Windows-CD'n, for det blir nok en god del driver-installering, siden Windows finner nye "ressurser". Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hei, gjorde nettop det samme, du trenger ikke og formatere.. KJører du WindowzXP så trenger du ikke og legge inn en eneste driver.. Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Spørs nesten hvilket OS du kjører. Med Windows 98 og w2k så må du installere på nytt. Jeg skiftet hovedkort, så la mange drivere seg inn på nytt, men de fjernet ikke de gamle. Jeg vil råde deg til å formatere, slik at du ikke vil få problemer senere. SintBrus Lenke til kommentar
TheGEEK Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 fungerte helt fin uten å formater til meg.. win me. windows la inn en del ressurser og sånt på nytt, og jeg måtte legg inn de fleste driverne på nytt. Bortsett fra det fungerte det helt fint. Tror nok at det i aller høyeste grad avhenger av hvilke drivere/hardware du hadde før og det du innstallerer nå. Jeg hadde et gammelt bx kort fra intel og oppgraderte til et via 133a fra MSI (MSI k7t turbo raid) Mitt råd er ganske enkelt å prøve deg fram, hvis det fungerer uten å legg inn driverne på nytt, fint. Hvis ikke så er i alle fall ingen skade skjedd. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Man behøver ikkje å formatere ved hardware - forandring ... eneste er at det vil komme et par vinduer anngående drivere poppende opp... Lenke til kommentar
Devilizer Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 nei, du trenger ikke formatere, men du kan oppleve en del problemer hvis du ikke gjør det. dessuten, en formatering er nok det som fixer de fleste prblemer.. :wink: Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Det er bare å prøve, men det kan godt være at ikke windows XP vil starte opp etter bytte av hovedkort. Det er tross alt en sperre i XP som ikke tillater for mange utskiftinger av hardware. Har selv opplevd at windows XP starter som resultat av å bytte til et annet hovedkort (Med beskjed på skjermen om at for mye var byttet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå