vargaz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hvordan kan jeg få delt internetten igjennom pc'en min? jeg har 1 trådløst nettverkskort og et vanlig nettverkskort som jeg hadde håpet å fått sammkjørt slik at jeg kunne dele internett via det vanlige nettverkskortet, lar det seg gjøre? hvordan? *Får INET igjennom et routermodem (trådløst) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Siden du har router, hvorfor ikke bare ta internett fra den da? Det er vel letteste. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Fordi den står i en annen etasje kanskje? Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Siden du ikke sier noe om operativsystem antar jeg at du kjører Linux. ...eller forresten, Win XP ;-) Åpne vinduet for nettverksforbindelser. Velg egenskaper for det trådløse nettverkskortet. I egenskaper velger du arkfanen for avansert. Der skal du finne en opsjon du kan merke av for å dele internettforbindelsen. På english heter det Internet Connection Sharing, så kan du google det om du skulle lure på noe underveis edit: Dette er nøyaktig måten jeg gjør det på. Har en maskin (PC1) med ett trådløst kort (mot ruter/internett) og ett kabel kort. Ved å dele forbindelsen med "internet connection sharing" kan jeg koble på en gammal laptop (PC2) uten trådløst ved hjelp av en krysset kabel til maskinen (PC1) med 2 kort i. Sett maskinen (PC2) som kobles på kabelen til å motta IP automatisk, eller sørg for at IP er satt i samme range som maskinen (PC1) som deler ut. D.v.s. at IP (PC2) skal være i samme range som det kablede kortet på PC1, ikke trådløskortet. Du kan gjerne sette gateway på PC2 til maskinen (PC1) som deler forbindelsen. Endret 8. desember 2006 av Kjellvez Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Internett--->Modem--->Ruter~~~> PC 1 --->Annen PC/ps2 ~~~> TRÅDLØST -----> TRÅD Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Lite hjelp i det... hjelper jo ikke om jeg deler internett ifra den trådløse enheten? det andre nettverkskortet står jo der å ser like dumt ut uansett... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Mange snakker brigde kan det være løsningen for meg? Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det var iallfall løsningen for meg. Er i samme situasjon som deg Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Okei, gjorde du noe mer enn å sette den i brigde? får vel høre litt med han som driver nettverket på jobb i morgen.. Jeg var med å satte opp noe slikt ilagmed han mellom to nettverk for en mnd siden, men det gikk mye mer smertefritt Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Ingen som kan hjelpe mer enn det der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå