Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internett igjennom pc'en med 2 nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg få delt internetten igjennom pc'en min? jeg har 1 trådløst nettverkskort og et vanlig nettverkskort som jeg hadde håpet å fått sammkjørt slik at jeg kunne dele internett via det vanlige nettverkskortet, lar det seg gjøre? hvordan?

*Får INET igjennom et routermodem (trådløst)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke sier noe om operativsystem antar jeg at du kjører Linux. ...eller forresten, Win XP ;-)

Åpne vinduet for nettverksforbindelser. Velg egenskaper for det trådløse nettverkskortet. I egenskaper velger du arkfanen for avansert. Der skal du finne en opsjon du kan merke av for å dele internettforbindelsen. På english heter det Internet Connection Sharing, så kan du google det om du skulle lure på noe underveis

edit:

Dette er nøyaktig måten jeg gjør det på. Har en maskin (PC1) med ett trådløst kort (mot ruter/internett) og ett kabel kort. Ved å dele forbindelsen med "internet connection sharing" kan jeg koble på en gammal laptop (PC2) uten trådløst ved hjelp av en krysset kabel til maskinen (PC1) med 2 kort i. Sett maskinen (PC2) som kobles på kabelen til å motta IP automatisk, eller sørg for at IP er satt i samme range som maskinen (PC1) som deler ut. D.v.s. at IP (PC2) skal være i samme range som det kablede kortet på PC1, ikke trådløskortet. Du kan gjerne sette gateway på PC2 til maskinen (PC1) som deler forbindelsen.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...