:Francis: Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hei, jeg har en Acer 8202 WLMi bærbar datamaskin. Den ble levert uten CDer men den hadde et image på disken som jeg brente ut når jeg fikk den. Dette imaget inneholder Windows XP Pro som er fint, men desverre inneholder det også mange programmer som jeg aldri bruker som feks Norton som jeg må gå inn og slette etterpå. Jeg må også konvertere disken fra FAT32 til NTFS. Såvidt jeg vet er det best å ha NTFS filsystem fra begynnelsen av istedenfor å konvertere i etterkant. Hvordan kan jeg få lagt inn XP ved å bruke den lovlige keyen min under maskinen uten å få med alt tullet som også ligger på DVDen som jeg brente ut. Jeg har nylig oppdaget programmet nLite og jeg vil gjerne lage en installasjon til den bærbare aom jeg har modifisert, og inkludere (slipstreame?) alle drivere under installasjonen slik den fra Acer gjør. Er det noen som kan hjelpe meg meg dette blir jeg evig takknemlig! Francis EDIT: Er det lov å legge inn XP med den keyen jeg fikk av skolen (alle på Høgskolen får gratis Win XP Pro og alt på MSDN) og deretter skifte keyen med rockXP til den som står under maskinen? Endret 6. desember 2006 av paulinfrancis Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hvorfor vil du skifte nøkkel hvis den er lovlig? Du kan selvfølgelig også prøve å legge inn XP fra isoen du fikk på MSDNAA se om nøkkelen funker ved installasjon. -C- Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Nøkkelen fra skolen er i bruk på den stasjonære PCen derfor vil jeg helst ikke bruke den på begge maskinene ettersom jeg har to lovlige lisenser. Jeg tror ikke keyen som hører til den bærbare funker på ISO'en fra MSDNAA. Det jeg tenkte var å bruke keyen til skolen under instalasjon for å så bytte til den som egentlig hører til maskinen. Er dette lov? Francis Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hvis den ikke fungerer ved installasjon så vil du ikke få lov til å bytte den i etterkant, de samme valideringssjekkene blir foretatt da også. Hvorfor ikke bare laste ned enda en ISO fra MSDNAA? Er jo 5 å velge mellom eller noe sånt -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå