Tullegutten Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg får rett før login screen på windows blåskjerm og følgende feilmelding: "Stop: c000021a {kritisk systemfeil} Systemprosessen windows logon process er avsluttet med status 0xc0000022 (0x00000000 0x00000000)" Kan det ha noe å gjøre med at jeg rett før feilmeldingen kom for første gang, prøvde å reinstallere skjermkortdriverene mine og fikk melding om at jeg måtte reboote pcn for at forandringene skulle tre i kraft? Er vel ganske sannsynlig at det er dette som har forårsaket problemet? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er mulig. Du kan prøve å start opp i sikker modus (tapp f8 under oppstart) og tilbakestill driveren evt. kjør en systemgjenoppretting (tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting) Lenke til kommentar
Tullegutten Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Er det avinstallere skjermkortdriveren du mener eller? Lenke til kommentar
Tullegutten Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Har nå prøvd systemgjenoppretting og å avinnstallere skjermkortdrivere... dette fungerer ikke... flere tips? Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) http://aumha.org/win5/kbestop.htm 0xC000021A: STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED (Click to consult the online Win XP Resource Kit article, or see Windows 2000 Professional Resource Kit, p. 1561.) This occurs when Windows switches into kernel mode and a user-mode subsystem, such as Winlogon or the Client Server Runtime Subsystem (CSRSS), is compromised and security can no longer be guaranteed. Because Win XP can’t run without Winlogon or CSRSS, this is one of the few situations where the failure of a user-mode service can cause the system to stop responding. This Stop message also can occur when the computer is restarted after a system administrator has modified permissions so that the SYSTEM account no longer has adequate permissions to access system files and folders. * GoBack Causes a Stop Error C000021a {KB 316503} Win XP * Internet Explorer Maintenance Policies May Cause an Access Violation in Winlogon {KB 318666} Win XP Pro Endret 6. desember 2006 av Odd Logic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå