Husee Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Hei, har tentamen i morgen.. og oppgaven er å skrive en tekst om en Knute.. ( knute på livet, knute på trå og sånne ting) trenger hjelp til forslagg av tekst! Takker så mye! Lenke til kommentar
Kim_90 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg hadde samme oppgava i fjorde, her har du et lite utdrag av tråde jeg lagde da. okå... du kan jo skrive en historie om en knute noe helt villt noe innen det Husker jeg fikk en oppgave om å skrive en stil med setningen "Det var mørkt, og han grep etter lommelykten" eller noe sånt noe, men stilen ble ikke inærheten slik som en skulle tro ved å se på setningen 5856828[/snapback] Så du mener foreksempel at hvis det er en knute hvor james bond knyter båten sin så skal jeg skrive handlingen i filmen(sånn nesten da)?? Da hadde norsklæreren min drept meg!! 5856838[/snapback] Ja noe sånt noe, men får du en oppgave om å skrive om slipsknuta, så for guds skyld ikke skriv om james bond Men får du en oppgave om å skrive om slipsknuta, kan du jo kalle en kar for slipsknuta og skrive om han du har jo svart på oppgava da 5857210[/snapback] Ble vell til om at jeg skreiv om en innvandrer som ble misshandla av faren osv. også stakk hun av med en veninne til slutt tror jeg husker ikke helt lenger, tror kanskje det var en ferdigskreven jeg fant på propaganda Kom nå ut av det med en sterk firrer da Lenke til kommentar
Mott Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Vis du skal/kan skrive sakprosa kan du skrive om knuter i et kåseri/essay Lenke til kommentar
flippant Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Du kan bruke den gordianske knute som utgangspunkt. Da vil du kunne flette inn alskens filosofiske betraktelser om byråkrati, antikken, myter, kunst - i det hele tatt. Wikipedia: Gordian Knot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå