Gå til innhold

Exportere i Adobe Premiere, blir så mange mb

Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å eksportere filmen min som bare varer 1,5 minutt så kommer den opp i 100 mb med heilt grei kvalitet. Og det er snakk om 320 x 240 pixler her. Jeg har jo lasta ned filmer som varer i flere timer har god kvalitet og har flere pixler enn det som bare er på 700 mb. Har noen noen tips til hvordan eksportere filmen min. Jeg har sikkert litt feil instillinger, men jeg har prøvd mange forskjellige kombinasjoner. Hva bør jeg gjøre? Har litt lyst til å legge den ut på youtube, men når det snakk om drøyt 1 minutt så syns jeg 100 mb var i det meste laget. Hvilke innstillinger må jeg ha for at den skal ta minst mulig plass og har god kvalitet?

Det er veldig viktig for meg å vite det, ettersom jeg etterhvert kanskje skal kjøpe meg et bedre kamera og da vil jeg gjerne filme lengre filmer med god kvalitet uten å måtte brenne den ut på 7 forsjellige dvder. Jeg liker adobe premiere veldig godt, men er bare eksporteringa som er litt dårlig syns nå jeg.

På forhånd takk.

Sigbjørn

PS: Det er Adobe Preimiere 7.0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fyrst litt urelevant pirk: Premiere 7.0 eksisterer ikkje, du har Premiere Pro 1.0. Enkelte stader vert det kalla Premiere Pro 7.0, men det er feil.

For filmar som skal leggjast på nett, er den greiaste måten å bruke Adobe Media Encoder, som ligg nederst på menyen under File --> Export. YouTube anbefaler mellom anna MOV, AVI eller MPEG, so vel anten QuickTime eller MPEG. Under QuickTime vil du kunne velge mellom mange ulike codecar. Er H.264 på lista, bruk den. Elles er Sorenson Video 3 eit godt alternativ trur eg. Blant lydcodecane veit eg ikkje kva som er best. Det kan godt vere du må prøve deg fram nokre gonger for å få eit godkjend resultat.

Det YouTube helst ser at du bruker – DivX eller XviD – vil du finne i codeclista i innstillingane (Settings) når du vel File --> Export --> Movie, om du har det installert.

Lenke til kommentar

Du kan sjekke hvilket format du eksporterer i, for meg ser det ut til du bruker ukomprimert avi. Det er et format som ikke er særlig godt egnet for arkivering. Les gjennom guiden om videoformat om du ikke har gjort det før, der står det veldig mye fornuftig.

Lenke til kommentar

Takk. Det Media Encoder gjorde susen tror jeg. Skal prøve å eksprimentere med det. Men stikker ut en liten tur så jeg får ikke gitt så mye respons. Tusen takk. Hvis det er noen andre som har noen andre tips igjen så gjerne skriv, trenger så mye informasjon om dette som mulig.

Skal gjøre det excort.

Takker igjen for så hurtig svar. Har prøvd på andre forumer. Der tar det år og dag før jeg får svar og om jeg får, så er det kun en link til google eller noe sånn. Hehe

Takk!

Endret av drironman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...