Gå til innhold

Hvilket program skal jeg bruke - video + bilder

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal lage en DVD-film for min kjæreste for hennes jobb. Hun jobber i en barnehage og de har filmet mye og tatt mye bilder. Ønsker å lage en dvd-film ut av dette hvor man kan velge imellom filmer og bilder på dvd-menyen.

Noen som har noen gode tips/guider ? Er kjent med Pinnacle og Premier innen videoredigering

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein måte å gjere det er å bruke eit DVD-authoring-program med støtte for å lage slideshows av bilete. Det einaste eg veit om er Adobe Encore- Videoen må redigerast i eit valfritt redigeringsprogram og eksporterast som DV AVI. I Encore (eller tilsvarande) kan ein då til dømes lage ein hovudmeny, med linkar til «Spel film», ei kapittelliste, og bildeframsyninga.

Det er ein grei innføringsvideo for Encore her. Den er rett nok for 1.0, men det grunnleggjande er mykje det same i 2.0. Her finn du ein kort artikkel som skildrer korleis ein lager biletframsyningar.

Lenke til kommentar
Ein måte å gjere det er å bruke eit DVD-authoring-program med støtte for å lage slideshows av bilete. Det einaste eg veit om er Adobe Encore- Videoen må redigerast i eit valfritt redigeringsprogram og eksporterast som DV AVI. I Encore (eller tilsvarande) kan ein då til dømes lage ein hovudmeny, med linkar til «Spel film», ei kapittelliste, og bildeframsyninga.

CyberLink PowerProducer kan også dette. Enkelt og greit program, med de fleste funksjoner man trenger... :o)
Lenke til kommentar

Dette må vel la seg gjøre i Pinnacle? Men jeg vil foreslå Magix, her kan du ha flere dokumenter oppe samtidig, f. eks flere videosnutter, lysbildeserie osv., og lage menyen til dette. Alt gjøres ferdig og brennes på DVD, eller lagres i et annet format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...