Jacuzzi Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hei, naar jeg gaar paa internett (vanlig 56k modem) saa fryser maskinen i 4-5 sekunder ca. hvert tiende minutt. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Har vaert saann i ca. et aar. Har proevd aa installere modemet flere ganger, men det har ikke hjulpet. Win ME AMD 400 MHz 256 MB RAM Setter stor pris paa svar! Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Se om det blir bedre hvis du slår av energisparing på harddisken. Control panel -> power options på engelsk utgave. Eneste jeg kan komme på i farten. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 18:23, skrev Jacuzzi:Hei,naar jeg gaar paa internett (vanlig 56k modem) saa fryser maskinen i 4-5 sekunder ca. hvert tiende minutt. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Har vaert saann i ca. et aar. Har proevd aa installere modemet flere ganger, men det har ikke hjulpet. Har du nettverkskort i maskinen? Hvis du har, er det satt en fast IP på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hva er det som fryser? Hele PCen eller kun nettverksforbindelsen?? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Gi den et ullteppe! Lenke til kommentar
Jacuzzi Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Hei, hele PC'en fryser, altsaa, jeg faar ikke gjort noen ting... Har stilt hardisken til alltid paa, men det har ikke hjulpet. Noen andre forslag? Takk for svar saa langt! Lenke til kommentar
Jacuzzi Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Hei, hele PC'en fryser, altsaa, jeg faar ikke gjort noen ting... Har stilt hardisken til alltid paa, men det har ikke hjulpet. Noen andre forslag? Takk for svar saa langt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Oppgrader BIOS i maskinen. Installer de siste oppgraderingene til ME. Når det er sagt: Jeg kjenner ingen som har GOD erfaring med ME. Har du tenkt på å oppgradere til XP? Lenke til kommentar
Jacuzzi Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 Tror maskinen min er litt for gammel til det, eller? Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Ville vurder å oppgradere til win 2000, men du kan bruke winXP på din maskin, bare til å strippe XP for alt unødvendig (og det er en del). Det XP trenger mest av er ram, og du har nok, så det er ikke så mye å bekymre seg for. Er ikke sikker på hva som kan være grunnen til problemet ditt, men ME er berømt for bugs og stabilitetsproblemer. 98SE er MYE bedre, og det sier en del, med tanke på hvor stabilt 98 er... En ting du kan prøve er å gå inn i device manager og under computer, hvis det står acpi compliant computer(eller noe sånt) så klikker du på den og velger å installere nye drivere. Installer så pc'en din som standard pc. Grunnen til at du bør gjøre dette er at windows er utrolig dårlig til å tildele irq, nesten allt pci portene får samme irq. Dette vet jeg mange som har hatt problemer med (inkl. meg), og å installere pc'en som standard pc har løst problemet. Bare husk at du kan risikere å måtte installere alle driverene på nytt til all hardwaren din :sad: Vet kun om winXP som klarer å reinstallere driverene automatisk etter omgjøring til standard pc... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 10:47, skrev [muffin]:Grunnen til at du bør gjøre dette er at windows er utrolig dårlig til å tildele irq, nesten allt pci portene får samme irq. Dette vet jeg mange som har hatt problemer med (inkl. meg), og å installere pc'en som standard pc har løst problemet. Det er jo dette som er meningen da, og dele IRQ-er. Da hadde jeg heller oppdatert BIOS og drivere fordi PCI-kort som er laget etter spesifikasjonen skal kunne dele uten problemer. Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Quote: Den 2002-11-19 10:58, skrev agvg:Det er jo dette som er meningen da, og dele IRQ-er.Da hadde jeg heller oppdatert BIOS og drivere fordi PCI-kort som er laget etter spesifikasjonen skal kunne dele uten problemer. Det er ikke meningen at ALT skal dele irq. Hvis du lar bios styre irq, deler aldri mer enn to porter samme irq. + all erfaring sier at når alle portene har samme irq så har det en tendens til å lage problemer på enkelte system. I tillegg så er det ingen andre "ledende" OS som lar så mange porter dele irq, kun Windows. Men det skader jo selvsagt ikke å oppgradere bios :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå