Gå til innhold

Salg av månetomter - Er dette seriøst?

Anbefalte innlegg

http://www.moonshop.se/

Satt å tenkte på litt utradisjonelle julegaver til folk, og fant ut at en månetomt sikkert kunne vært topp. Noen som vet om dette firmaet er til å stole på?

Jeg skjønner at man uansett kun vil bli sittende med noen papiret på din eiendomsrett og et kart over hvor tomten ligger, uten å kunne bruke den til noe, men likevel er det følelsen av å vite at man virkelig eier noe der det viktigste... :p

Endret av Husam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du ikke er fornøyd med kjøpet får du hele beløpet eksklusive

hånterings- og registreringsgebyr tilbake. Forutsetningen er at du

innen 30 dager returnerer alle de originaldokumenter som er levert.

De returnerte dokumentene må av åpenbare grunner makuleres av

oss, og den angitte eieren till eiendommen avregistreres i det

internasjonale eierregisteret i USA.

"neeeh, var ikke nok sol på tomten min, tror jeg vil ha pengene tilbake"

edit; jeg gjør forresten herved krav på solen....

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Såvidt jeg husker så er det der bare bull. Jeg skal sjekke litt opp og redigere post når jeg har fått surfet litt rundt:)

Der ja, du kan jo lese artikkelen selv;

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/16/476920.html

7439111[/snapback]

Oi. Kanskje jeg holder meg unna da. Lurer litt på å ringe nummeret under "kontakt" og høre hva de har å si til det selv...

"neeeh, var ikke nok sol på tomten min, tror jeg vil ha pengene tilbake"

Hehe, tenkte på det samme selv. Man har ikke akkurat muligheten til å sjekke ut tomten så mye bedre etter kjøpet.

edit; jeg gjør forresten herved krav på solen....

Ja, siden selger jo faktisk også tomter på Venus. :!: Planeten der det er 200 varmegrader om dagen og 200 kuldegrader om natta eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Planeten der det er 200 varmegrader om dagen og 200 kuldegrader om natta eller noe sånt.

7439589[/snapback]

Helt feil.

Fra Wikipedia:

Overflatetempratur

-minst: -45 C°

-gjennomsnitt: 464 C°

-maks: 500 C°

Endret av Knut_
Lenke til kommentar

OK, så jeg har lest for en lang tid siden at temperaturen forandrer seg noe helt vanvittig over korte tidsrom. Orket ikke sjekke ut tallene, men poenget blir uansett det samme: Det vil aldri bli mulig for mennesker å være der, langt mindre bosette seg.

Lenke til kommentar

Månetomt-salget er bare bullshit, uansett hvor sterkt de som selger disse tomtene faktisk tror på det selv. Det står i en eller annen internasjonal traktat, tror det har med FN å gjøre, at ingen kan eie noe i verdensrommet. Dessuten er det bevis nok i seg selv at det faktisk finnes flere selskaper som selger månetomter, uten noen form for samhandling seg imellom. Du får mer for pengene dine om du lager et falskt månetomtskjøte selv på printeren din.

Lenke til kommentar

Du kan ihvertfall ikke kjøpe min tomt. Litt morsomt å ha tomt der. Husker ikke hvor den ble kjøpt, men jeg fikk det i en slags presang. Har ikke hørt om dette selskapet før som jeg kan huske, men det var svensk den plassen jeg fikk det fra, så jeg skal ikke utelukke at det kommer derfra.

Koordinatene kan nok være en smule upresise, men pytt, absolutt en bra gave! :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar

La dei flytte til månen, jorda er ein betre planet så til dei grader, eg blir gjerne værande her. Ein liten tur til månen hadde eg derimot ikkje sagt nei til. Eg satsar på at turistreiser til verdsrommet er blitt meir vanleg innan 20-30 år, innan den tid har eg blitt milliardær og kan reise ut.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...