RCR Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dette gjelder sentralen som jeg er tilknyttet. Bestillte Adsl i begynnelsen av august da stod det at sentralen skulle være ferdig 30 september. Så begynte Telenor med sitt vanlige rot. Blei først utsatt pga gammelt utstyr i sentralen,noe som de burde vite når sentralen blei planlagt klar første gang. Så var det problem med linja til sentralen(for gammel). Så neste gang var det vanskelig å få tak i utstyr som passa til sentralen(lang ventetid).Sentralen er nå ferdig utbygd. Så det siste nå er at de venter på noen datakort som sentralen er koblet til som tydligvis har veldig lang leveringstid dvs slutten av januar 2007! Dette burde ikke være mulig Lenke til kommentar
hiper Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Og hva mener du med dette? at vi skal holde oss unna telenor? Lenke til kommentar
BoBOsCaR Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Er vel ingen ting å klage over, finnes steder (4 mil. fra Oslo) hvor vi neppe kommer til å få telenor ADSL. Her har vi nå fått trådløst nett fra www.gipz.no. Å ADSL er ikke akurat noen nyhet lenger. Telenor Lenke til kommentar
RCR Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Mener det at i Telenor er planlegging og utbygging av sentraler bare rot. 10 stk som er tilknytta samme sentralen som meg får 10 forskjellige svar fra Telenor kundesrvice. Sentralen er ferdig utbygd men vi må likevel vente nesten 2mnd på utstyr som mangler i en hovedsentral. Dette er rett og slett dårlig planlegging når de visste fra august at sentralen skulle bygges ut Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Har hørt at Nokia sliter med sambandskort som brukes i deres DSLAMer for tiden. Muligens det er slike Telenor venter på. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Sendte mail til Telenor om oppgradering for snart 3 uker siden. Da satta dom linja vår til høy prioritet og vi skulle få oppgradert innen to uker. Nå har det gått over to uker og vi har ennå ikke fått oppgradert.. Ved forrige oppgradering hadde vi ikke fått oppgradert etter at siste datoen som var satt var passert. Sendte mail og klaga, dom sa det var oppgradert og at hastighetsøkningen skyldtes at vi kunne ha for dårlig utstyr og at vi ikke hadde restarta modemet. Dette sa dem omtrent hver gang vi fikk svar på kundeservicen.. For noen fjols Etter en stund og flere mail seinere vart linja en dag plutselig oppdatert. Virker som om mange av dissa i databransjen har havna på helt feil sted.. Endret 6. desember 2006 av >Jonas< Lenke til kommentar
hiper Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 hvilken hastighet får du fra gipz? Lenke til kommentar
Artoon Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 hiper skrev: hvilken hastighet får du fra gipz? 7442477[/snapback] Jeg har bredbånd fra GIPZ - Hastighet 4000/1000 kbps (maks hastighet). Stabilt og bra ping, selv om det er radiobasert. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Artoon skrev: hiper skrev: hvilken hastighet får du fra gipz? 7442477[/snapback] Jeg har bredbånd fra GIPZ - Hastighet 4000/1000 kbps (maks hastighet). Stabilt og bra ping, selv om det er radiobasert. 7485196[/snapback] Hva for no teknologi brukes her? Har du et PCI eller ExpressCard som du bruker? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Du leier radio & antenne hos Gipz. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 har radiolink selv jeg 2000/512 pingen ligger på 20-50ms på hverdager og 30-300ms i helgene mere folk som bruker nettet da hvor mange ms ligger du på til vg.no? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 RCR skrev: Mener det at i Telenor er planlegging og utbygging av sentraler bare rot. 10 stk som er tilknytta samme sentralen som meg får 10 forskjellige svar fra Telenor kundesrvice. Sentralen er ferdig utbygd men vi må likevel vente nesten 2mnd på utstyr som mangler i en hovedsentral. Dette er rett og slett dårlig planlegging når de visste fra august at sentralen skulle bygges ut 7441266[/snapback] Jøss, er dere hele ti stykker? Ikke rart dere kanskje ikke er topprioritert - har du noen formening om hva en ny sentral, nye linjer, arbeid etc egentlig koster? Og hvor mye betaler dere ti for linjen, og hvor mye kommer dere til å betale? Og er det andre sentraler som kan bygges ut rimeligere - til flere folk? Er lov å tenke ørlittegranne lengre enn til sin egen snute. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 el_cash skrev: RCR skrev: Mener det at i Telenor er planlegging og utbygging av sentraler bare rot. 10 stk som er tilknytta samme sentralen som meg får 10 forskjellige svar fra Telenor kundesrvice. Sentralen er ferdig utbygd men vi må likevel vente nesten 2mnd på utstyr som mangler i en hovedsentral. Dette er rett og slett dårlig planlegging når de visste fra august at sentralen skulle bygges ut 7441266[/snapback] Jøss, er dere hele ti stykker? Ikke rart dere kanskje ikke er topprioritert - har du noen formening om hva en ny sentral, nye linjer, arbeid etc egentlig koster? Og hvor mye betaler dere ti for linjen, og hvor mye kommer dere til å betale? Og er det andre sentraler som kan bygges ut rimeligere - til flere folk? Er lov å tenke ørlittegranne lengre enn til sin egen snute. 7486282[/snapback] Som jeg skulle sakt det selv! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Slutt og klag folkens, Telenor kan ikke forutse alt. Den datoen de setter er bare hvis hver eneste ting går etter planen, noe som cirka aldri skjer :!: Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Sendte mail til Telenor i stad å klaga. Ble lovet å få oppgradert innen to uker, fikk det skriftelig vel å merke(!), men nå har det altså gått over tre.. Så om de ikke skjerper seg bytter vi leverandør.. Dyre er de og! Lenke til kommentar
Artoon Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) hiper skrev: har radiolink selv jeg 2000/512 pingen ligger på 20-50ms på hverdager og 30-300ms i helgene mere folk som bruker nettet da hvor mange ms ligger du på til vg.no? 7486214[/snapback] Abonnement GIPZ 4000/1000: Pinger www.vg.no [193.69.165.21] med 32 byte data: Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=12ms TTL=246 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=10ms TTL=246 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=8ms TTL=246 Svar fra 193.69.165.21: byte=32 tid=7ms TTL=246 Ping-statistikker for 193.69.165.21: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 7ms, maksimum = 12ms, gjennomsnittlig = 9ms Endret 13. desember 2006 av Artoon Lenke til kommentar
hiper Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 herlig ping du.... heldig gris! Lenke til kommentar
ol-mb Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 hiper skrev: el_cash skrev: RCR skrev: Mener det at i Telenor er planlegging og utbygging av sentraler bare rot. 10 stk som er tilknytta samme sentralen som meg får 10 forskjellige svar fra Telenor kundesrvice. Sentralen er ferdig utbygd men vi må likevel vente nesten 2mnd på utstyr som mangler i en hovedsentral. Dette er rett og slett dårlig planlegging når de visste fra august at sentralen skulle bygges ut 7441266[/snapback] Jøss, er dere hele ti stykker? Ikke rart dere kanskje ikke er topprioritert - har du noen formening om hva en ny sentral, nye linjer, arbeid etc egentlig koster? Og hvor mye betaler dere ti for linjen, og hvor mye kommer dere til å betale? Og er det andre sentraler som kan bygges ut rimeligere - til flere folk? Er lov å tenke ørlittegranne lengre enn til sin egen snute. 7486282[/snapback] Som jeg skulle sakt det selv! 7486312[/snapback] Prisen på utstyret som skal monteres inn i sentralen ligger på ca 250.000kr kommer litt an på hvor gammel sentralen er i tillegg kommer arbeidet, det er ikke plent så mye, men har du en kalkulator er det bare og regne ut. hville du ha startet butikk på de premissene? ikke jeg og sikkert ikke stjelenor heller. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 (endret) BoBOsCaR skrev: Er vel ingen ting å klage over, finnes steder (4 mil. fra Oslo) hvor vi neppe kommer til å få telenor ADSL. Her har vi nå fått trådløst nett fra www.gipz.no.Å ADSL er ikke akurat noen nyhet lenger. Telenor 7440256[/snapback] jeg bor 7km fra Oslo,, (med linje avstand på 5.4Km)Telenor vill ikke gi meg over 1.5mbit internet.. så jeg byta til Kabel TV internet 8mbit Endret 14. desember 2006 av Nightmeare Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 la7dfa-com skrev: Du leier radio & antenne hos Gipz. 7486100[/snapback] Utstyret er forresten av denne typen: , med radio og router innebygd i antenna og nettverkskabel fra denne til switch/hub/pc. Strømforsyning via PoE. Sitter på en 2000/500-linje selv, til 489,- pr mnd. Ikke direkte billig sammenlignet med ADSL-variantene, men er uendelig mye bedre enn de eneste alternativene: analogt modem,ISDN og Netcom Connect... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå