trrunde Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Plustelig vil ikke rhytmbox eller xmms spille av musikk, eneste som funker er Totem Movie Player 2.16.2 til å spille av musikk, på rhytmbox skjer ingenting men xmms sier jeg må sjekke om jeg har konfigurert lydkortet mitt skikkelig, men jeg har jo ikke gjort noe med lydkortet så det burde jo være iorden det Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Kan lydkortdriveren være i bruk andre steder? Husker jeg hadde problemer med dette på laptoppen i Ubuntu 5.10, kunne ikke ha xmms og mplayer oppe samtidig, da begge ville bruke samme lydenhet, og da fikk ingen lyd. Du kan jo prøve å se etter noe som dette. (men har desverre ingen tips om hvordan du kan ordne det, da mine problem forsvant i ubuntu dapper og tankene rundt det også forsvant.) Forresten er Amarok et genialt musikkprogram som du bør teste ut. Slår knockout på alt annet anytime Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 ja, sjekk om du har flere spillere opp samtidlig..2 programmer som lager lyd samtidlig går ikke bra..Som zeltex sier, amarok er noe av det beste musikkavspillingsprogrammene jeg har prøvd. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Har prøvd med bare ett program om gangen, men tidligere har jeg brukt flere også samtidig og det har funka, er bare så merkelig at plutselig funker bare Totem til å spille av musikk, vlc funker heller ikke og xmms kommer jo med en stygg feilmld edit: vlc ikke vls Endret 6. desember 2006 av trrunde Lenke til kommentar
mariux Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Problemet oppstår hvis du bruker både oss og alsa-programmer samtidig og ikke har et kort som støtter hardware mixing. De oss-programmene jeg kjenner til er xmms og flash7 (flash 9 betaen bruker alsa). Jeg unngår disse. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Prøver jo ikke mixe musikken, vil spille av musikken men det er det som ikke funker, har prøvd med 1 program om gangen og det hjelper ikke Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Eh, du har ikke tilfeldigvis PCM på 0 eller mute? slo meg plutselig at den kanskje kan stå på det. Gå inn på Volume comtrol og sjekk Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Eh, du har ikke tilfeldigvis PCM på 0 eller mute? slo meg plutselig at den kanskje kan stå på det. Gå inn på Volume comtrol og sjekk 7439322[/snapback] Nei har ikke det, var å sjekket nå og pcm sto på max, master var heller ikke muta, men hvis den hadde vært det så ville jeg vel ikke hatt lyd i totem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå