Gå til innhold

Plutselig virker ikke xmms, rhytmbox osv

Anbefalte innlegg

Plustelig vil ikke rhytmbox eller xmms spille av musikk, eneste som funker er Totem Movie Player 2.16.2 til å spille av musikk, på rhytmbox skjer ingenting men xmms sier jeg må sjekke om jeg har konfigurert lydkortet mitt skikkelig, men jeg har jo ikke gjort noe med lydkortet så det burde jo være iorden det :hmm::hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan lydkortdriveren være i bruk andre steder? Husker jeg hadde problemer med dette på laptoppen i Ubuntu 5.10, kunne ikke ha xmms og mplayer oppe samtidig, da begge ville bruke samme lydenhet, og da fikk ingen lyd. Du kan jo prøve å se etter noe som dette. (men har desverre ingen tips om hvordan du kan ordne det, da mine problem forsvant i ubuntu dapper og tankene rundt det også forsvant.)

Forresten er Amarok et genialt musikkprogram som du bør teste ut. Slår knockout på alt annet anytime

Lenke til kommentar

Har prøvd med bare ett program om gangen, men tidligere har jeg brukt flere også samtidig og det har funka, er bare så merkelig at plutselig funker bare Totem til å spille av musikk, vlc funker heller ikke :( og xmms kommer jo med en stygg feilmld

edit: vlc ikke vls

Endret av trrunde
Lenke til kommentar
Eh, du har ikke tilfeldigvis PCM på 0 eller mute? slo meg plutselig at den kanskje kan stå på det. Gå inn på Volume comtrol og sjekk

7439322[/snapback]

Nei har ikke det, var å sjekket nå og pcm sto på max, master var heller ikke muta, men hvis den hadde vært det så ville jeg vel ikke hatt lyd i totem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...