Gå til innhold

Dårligste norske film gjennom tidene?

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rovdyr, ingen over(eller under blir det vel), ingen ved siden

Edit: Kristin Lavransdatter glemte jeg og, tror jeg duppa av 5-6 ganger når vi ble tvunget til å se den på skolen

Hva heter den filmen der et par ungdommer bare lukter på en hasjsneip og nærmest øyeblikkelig havner i det tyngste narkomiljøet i Oslo?

:!: :!: :!: :!: :!: Kansje jeg som er trøtt, men HAHAHAH

Endret av thadon
Lenke til kommentar

Det er skilnad på om ein film er dårleg og at ein sjølv ikkje likte den.

Eg kan td forstå at mange ikkje likte 'Reprise', men den var verkeleg ikkje ein dårleg film. OK, den Paris-turen var litt malplassert, men elles var det ein ganske gripande og god film meiner eg.

At ein tykkjer ein film er keisam er ikkje heller nødvendigvis eit eksempel på at den er dårleg. Det er berre ikkje ein film ein let seg underhalda av.

Sjølv orkar eg ikkje sjå Olsenbanden-filmar, men eg ville ikkje seia at dei er dårlege av den grunn.

Lenke til kommentar

kan vel være enig med det du sier. Men jeg likte hvertfall ikke reprise da. Men rovdyr kan vi vel alle være enige om at er en dårlig film?

kan vel være enig med det du sier. Men jeg likte hvertfall ikke reprise da. Men rovdyr kan vi vel alle være enige om at er en dårlig film?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
SMS - Send mer snop

Elendig film, men er ikke helt sikker på om den var norsk eller dansk. Lenge siden jeg så den.

Den er nok veldig dansk og heter originalt "Send mere slik"

Men den er ikke dårlig, passer godt til sin målgruppe som jeg regner med du ikke er en del av

Lenke til kommentar
Det må være "Reisen til julestjernen" og "Bare Bea".

Det er mange dårligere

Ja, det er godt noen sitter med fasiten. Bare så synd de holder argumentasjonen for seg selv.

Filmhistorisk sier fasiten Selkvinnen fra 1953. En mangel på kvaliteter i filmen gjorde at hele systemet for filmstøtte i Norge ble lagt om, siden de mente at filmen rett og slett var for dårlig til å få støtte den gang. (Nå får man støtte til manusutvikling også, så man har litt mer kontroll over prosessen og kvaliteten på det ferdige produktet)

Ellers så er det noen norske filmer som har fått mindre enn en uke på kino, men fått en liten kunstnerisk oppsving etterpå.

Ser at det er noen som kritiserer at noen bare nevner filmer etter år 2000. Etter Detektor og Buddy har vi fått en flom av kinopublikumsvennlige masseproduserte filmer, filmer som egentlig ikke vil si noe om noe som helst. Så filmer som Svein og rotta, Kvinnen i mitt liv og Fritt vilt 2 kan trekkes fra siden de ikke viser snev av originalitet, men en glattpolerte manus der men fyller inn navn på film og karakterer.

For å sitere Hitchcock da han ble spurt hva de tre viktigste faktorene i er i filmskaping: "Manus. Manus. Manus."

Endret av albaJos
Lenke til kommentar
Rovdyr.

Må støtte denne. Skal sies at jeg har hørt my dritt om "Dis", men siden jeg ikke har sett den så kan jeg nesten ikke si noe heller.

"Himmel og helvete" kunne vært en god kandidat, men den blei rett og slett morsom. Selv om den ikke var ment å være det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...