axelh Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Som overskriften sier har jeg bygget et eksternt dvd-brenner (5.25) kabinett, men lurer på hvordan jeg kan få koblet brenneren sånn at jeg kan koble den i en usb port... tenker noe i denne duren... brenneren trenger ide kabel og strøm, men det tror jeg de fleste vet allerede Mvh, Axel Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du trenger rett og slett en kontroller fra ide (eller sata) til USB, pluss en 12v DC apater (fra 230V) Lenke til kommentar
axelh Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Du trenger rett og slett en kontroller fra ide (eller sata) til USB, pluss en 12v DC apater (fra 230V) 7438704[/snapback] og hvor kan jeg skaffe det? Axel Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Fra et HDD kabinett, hvis du ikke finner det til "løssalg" noen plass da. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Fra et HDD kabinett, hvis du ikke finner det til "løssalg" noen plass da. 7439232[/snapback] meningen var egentlig å skaffe det billigere... noen som vet hvor jeg kan kjøpe det i løssalg? Axel Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 hmm.. det kan bli vanskelig å få tak i, hvis du ikke kan finne det på clas ohlson eller noe (?) hmm... prøv å google etter det Lenke til kommentar
axelh Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) hmm.. det kan bli vanskelig å få tak i, hvis du ikke kan finne det på clas ohlson eller noe (?) hmm... prøv å google etter det 7439611[/snapback] ser ut som at det eneste jeg kan gjøre er å kjøpe et hd kabinett for rundt 2-300,- eller kjøpe ny ekstern brenner...da kan jeg beholde den gamle til et annet prosjekt... hvordan er denne? edit: fant denne som kobler om ide og sata til usb 2.0 hvis noen er interessert...jeg går for en ny brenner! Axel Endret 6. desember 2006 av axelh Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Den er sikkert brukbar men hvor skal du ta strøm fra? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Den er sikkert brukbar men hvor skal du ta strøm fra? 7440235[/snapback] det pleier vel å følge med en strømadapter på de der...og en usb da.... Axel Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Den er sikkert brukbar men hvor skal du ta strøm fra? 7440235[/snapback] det pleier vel å følge med en strømadapter på de der...og en usb da.... Axel 7443028[/snapback] Tenkte mer på denne. http://www.databutikken.com/no/default.aspx?Product=SATA-61 Lenke til kommentar
axelh Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Den er sikkert brukbar men hvor skal du ta strøm fra? 7440235[/snapback] det pleier vel å følge med en strømadapter på de der...og en usb da.... Axel 7443028[/snapback] Tenkte mer på denne. http://www.databutikken.com/no/default.aspx?Product=SATA-61 7443051[/snapback] aha en adapter som du nevnte tidligere tenker jeg, men det blir nesten like dyrt som den eksterne brenneren uansett, så jeg syns det er unødvendig... Axel Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ta deg en titt på det biligste da, så hva som lønner seg mest da. Du kan vel ikke komme med bilder av selve kabinettet du har laget? Lenke til kommentar
axelh Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Ta deg en titt på det biligste da, så hva som lønner seg mest da.Du kan vel ikke komme med bilder av selve kabinettet du har laget? 7447044[/snapback] blir fett med ny spiller uansett da kabinettet ble mislykket så jeg tror det skal få dø isteden... Axel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå