Gå til innhold

lakk til å unnlocke amd xp

Mr. Purple

Anbefalte innlegg

i dag har jeg kjøpt en slags sølvlakk for å bruke til å unlocke cpu.......siden jeg ikke vet om den leder strøm eller ikke tokk jeg å lakket over begge sidene på et batteri og satte det i vekkerklokka mi. klokka gikk som f den............tror dere at det er lurt å prøve den lakken på xp2000 min?? jeg har lasta ned en video fra toms hardware og den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessoren din vil ikke bli ødelagt hvis ikke lakken leder strøm. Da blir det jo som om du ikke har gjort noe som helst. Men den bør kunne fjernes da, ellers vil du ikke få opplåst prosessoren med ny lakk senere.

Hva slags lakk er det snakk om, og hvor kjøpte du den?

Lenke til kommentar

Hmm tror de fleste fikk det med seg første gangen :razz:

Du kan jo bruke et multimeter og sjekke om lakken er strømførende, evt spørre gutta på byggmakker.

edit: Du bør også finne ut om den lar seg fjerne.

[ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-11-18 19:17 ]

Lenke til kommentar

Spar oss for d tullet ditt med x ant like innlegg da, takk.

...skal likevel besvare spørsmålet ditt; blyant-trikset som en nevnte her i starten virker bare på de tidligere athlon cpu'ene der det ikke var groper mellom L1 bridgene - da kunne en bare bruke en vanlig blyant til å connecte mellom bridgene (det var tider!!!).

På xp-prosessorene er d altså små hull/groper mellom L1 bridgene og man må derfor fylle disse med lim og deretter bruke en strømledende lakk for å lykkes. Jeg og mange andre har tatt turen til Clas Ohlson, der har de Electronic connector (rød-)lakk til kr. 179,- som fungerer utmerket. (Slik lakk er mest brukt til å reparere varmetrådene på bakruter i biler).

mvh

Kjellis

Tenk kreativt - bruk høyrehjernen!!!

Lenke til kommentar

sorry med de x antal innlegg det var ikke med vilje..pcn hangseg opp og jeg gikk wild på sendknappen da det ikke skjedde noe..den lakken jeg kjøpte på byggmakker funka desværre ikke nei bare vanlig dritt......uansett.....nå har jeg fylt igjenn den linja mellom L1 kan jeg tegne blyant over nÅ?????

Lenke til kommentar

Nei, blyant funker uansett ikke. Jeg lurer på om det går an å bruke tynnesmå ledningsfliser og teipe dem slik at de kobler sammen broene. Da skulle man ikke trenge å fylle gropene heller. Eller blir det altfor vanskelig å få det nøyaktig, iom at det er så smått? Noen som har prøvd dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...