Mr. Purple Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 i dag har jeg kjøpt en slags sølvlakk for å bruke til å unlocke cpu.......siden jeg ikke vet om den leder strøm eller ikke tokk jeg å lakket over begge sidene på et batteri og satte det i vekkerklokka mi. klokka gikk som f den............tror dere at det er lurt å prøve den lakken på xp2000 min?? jeg har lasta ned en video fra toms hardware og den Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Mener på å ha lest en plass at det greieste ver å bruke en 0.5 trykk-blyant.. å tegne kraftig mellom de to punktene.. men det er bare noe jeg mener på å huske.. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Prosessoren din vil ikke bli ødelagt hvis ikke lakken leder strøm. Da blir det jo som om du ikke har gjort noe som helst. Men den bør kunne fjernes da, ellers vil du ikke få opplåst prosessoren med ny lakk senere. Hva slags lakk er det snakk om, og hvor kjøpte du den? Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 den heter så mye som Herdins sølvbronse og ble kjøpt på byggmakker............bompibomp Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 den heter så mye som Herdins sølvbronse og ble kjøpt på byggmakker............bompibomp Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hmm tror de fleste fikk det med seg første gangen :razz: Du kan jo bruke et multimeter og sjekke om lakken er strømførende, evt spørre gutta på byggmakker. edit: Du bør også finne ut om den lar seg fjerne. [ Denne Melding var redigert av: Jvla Halvsame på 2002-11-18 19:17 ] Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Spar oss for d tullet ditt med x ant like innlegg da, takk. ...skal likevel besvare spørsmålet ditt; blyant-trikset som en nevnte her i starten virker bare på de tidligere athlon cpu'ene der det ikke var groper mellom L1 bridgene - da kunne en bare bruke en vanlig blyant til å connecte mellom bridgene (det var tider!!!). På xp-prosessorene er d altså små hull/groper mellom L1 bridgene og man må derfor fylle disse med lim og deretter bruke en strømledende lakk for å lykkes. Jeg og mange andre har tatt turen til Clas Ohlson, der har de Electronic connector (rød-)lakk til kr. 179,- som fungerer utmerket. (Slik lakk er mest brukt til å reparere varmetrådene på bakruter i biler). mvh Kjellis ************************************ Tenk kreativt - bruk høyrehjernen!!! ************************************ Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Ingen som vet om noen billigere alternativer til bakrutetrådreparasjonslakk (ganske langt ord det der :smile: )? Eventuelt noen her som bor i Trondheim og har tenkt å låse opp CPUen sin? Lenke til kommentar
oceana Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 waterheads.dk har det du ser etter, dette er (tror jeg) samme greiene de brukt hos THG..... Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 19. november 2002 Forfatter Del Skrevet 19. november 2002 sorry med de x antal innlegg det var ikke med vilje..pcn hangseg opp og jeg gikk wild på sendknappen da det ikke skjedde noe..den lakken jeg kjøpte på byggmakker funka desværre ikke nei bare vanlig dritt......uansett.....nå har jeg fylt igjenn den linja mellom L1 kan jeg tegne blyant over nÅ????? Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 19. november 2002 Del Skrevet 19. november 2002 Nei, blyant funker uansett ikke. Jeg lurer på om det går an å bruke tynnesmå ledningsfliser og teipe dem slik at de kobler sammen broene. Da skulle man ikke trenge å fylle gropene heller. Eller blir det altfor vanskelig å få det nøyaktig, iom at det er så smått? Noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå