Kent -amdme- Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 :!: Hei.. Har akkurat bestillt meg dual opteron prosessor..hurra Derfor lurer jeg på en ting, mens jeg venter... Jeg har idag en opteron 146 som kjører på 2.8GHz, noen som vet om denne greier å utnytte et 7900GT fullt ut? Kommer det til å bli merkbart bedre ytelse med en dualcore på samme hastighet? amdme Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Du vil merke det mest når du bruker flere programmer samtidig. Ytelsen i spill blir nok ikke så veldig mye bedre. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Ok takk... Vet du om quake 4 og GRAW støtter dualcore? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg tror ikke Quake4 gjør det iallefall. GRAW kan vel hende at gjør det, siden det kommer på xbox360 (som har 3 kjerner). Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Jeg tror ikke Quake4 gjør det iallefall. tror du tar feil der.. http://www.firingsquad.com/hardware/quake_...mance/page9.asp Endret 6. desember 2006 av Simkin Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg tror ikke Quake4 gjør det iallefall.tror du tar feil der.. http://www.firingsquad.com/hardware/quake_...mance/page9.asp 7439185[/snapback] Men det er jo isåfall bare bra... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 supert, gleder meg :!: takk for alle svar Lenke til kommentar
peiper Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 :!: Hei.. Har akkurat bestillt meg dual opteron prosessor..hurra Derfor lurer jeg på en ting, mens jeg venter... Jeg har idag en opteron 146 som kjører på 2.8GHz, noen som vet om denne greier å utnytte et 7900GT fullt ut? Kommer det til å bli merkbart bedre ytelse med en dualcore på samme hastighet? amdme 7437701[/snapback] Det vil variere om du får bedre ytelse eller ikke. Enkelte spill er veldig CPU avhengig, (CPU blir flaskehals) de vil da yte bedre med en bedre CPU. Andre spill er sterkt GPU avhengig (de fleste), GPU vil da være flaskehalsen, og du får ingen ytelsesforbedring. For å gjøre det hele enda enklere så er enkelte spill begge deler. Oblivion f.eks. Husker ikke rekkefølgen, men jeg tror det er slik at utendørs er det svært GPU avhengig og du må ha best mulig grafikkort for å få noe særlig flyt. Inne i dungeons er den svært CPU avhengig, og klarer ikke å dra nytte av en god GPU fordi CPU blir flaskehals. Enkelt, ikke sant? Bare å overdimensjonere begge deler så blir det bra uansett :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå