Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC, Direct Connect og hastighet

Anbefalte innlegg

Får ikke fart på nedlastingene i Direct Connect, DC++ eller ODC++. Hastigheten på nedlasting ligger rundt +/- 5 kb/s. Det har ingenting å si om jeg har en download eller flere samtidig. Alle ligger rundt denne hastigheten.

Dog er farten tilfredstillende i programm som Kazaa, WinMX, og ved nedlastinger via nettleseren. Her ligger hastigheten mellom 30 og 40 kb/s.

Jeg har UPC Chello 384/128, og WinMX.

Noen tips for å få fart på DC??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også Chello og sliter med nøyaktig samme problem som deg i Direct Connect.

Dette starta rett før helga (tror jeg). Uansett hvem jeg nå kobler meg opp mot (BBB, Telia, Bostream brukere osv) så er og blir hastigheten elendig. Ligger og dabber rundt 4 – 5 kb/s. Har faktisk fått bra hastighet et par ganger og tror disse maskinen var norske (ut i fra brukernavnet). Lurer derfor på om det rett og slett kan være forbindelsen til Sverige som er problemet. Har ringt Chello support, men de kunne ikke hjelpe.

Speedometeret til IT avisa viser at hastigheten min er meget bra. Har for sikkerhets skyld reinstallert Direct Connect og gjort et par justeringer frem og tilbake uten at det har hjulpet.

Noe er galt med Direct Connect for tiden, ingen tvil om det.

Rune.

Lenke til kommentar

Tror problemet er som noen sier at UPC har satt ned hastigheten på porten som DC bruker. Har forøvrig samme problem i DC++.

Har prøvd port 412 og 1412.

Noen som har noen tips om porter jeg kan prøve?

(forstod ikke så mye av den listen som mortenj linket til)

Takknemlig for all hjelp!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 18:27, skrev nightcrawler79:

Har prøvd port 412 og 1412.

Noen som har noen tips om porter jeg kan prøve?

Øh. 1413? Du kan egentlig bruke port "whatever" sålenge DC er det eneste programmet som skal bruke den porten.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 19:32, skrev Dj_Offset:

Problemet med p2p nettverk er at det er alt for mange ADSL og

kabel folk med elendig upload. Tror nok mye av problemet

ditt skyldes dette.

Med chello kommer man jo heller ikke inn på de o' store

BBB-hubbene (men hvem gjør vel det... :smile:

Folk som har 10mbit kommer inn på sweden(BBB)-hub'a, altså vi O så priviligerte :grin: Det er faktisk en god del mennesker, believe it or not.

Iallfall ang. speed og DC, det virker som om det er en kombinasjon av portsperrer hos visse ISP'er samt at noen ISP'er sliter med forbindelsen til enkelte andre, både innenfor og utover landegrensene. Situasjonen har blitt merkbart forverra de siste ukene, selv folk med 10mbit merker det for å si det slik. Snakkes mye om hackerangrep og denslags også, selv om sannhetsgehalten i slike rykter er vanskelig å verifisere.

Vi må vel bare slite med det... ;(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...