Gå til innhold

Ødelgagt mobil garanti?


CopyDog

Anbefalte innlegg

For 2 månder siden kjøpte dama seg ny mobil fra elkjøp, som helt plutselig har sluttet å virke.

mobilen ble da sendt inn til elkjøp, fikk vite av dem at mobilen var vann skadet.

 

dama sier den har aldrig vert i nærheten av vann men elkjøp sier garatien gjelder ikkje vann skader osv.

 

Men når jeg satt sammen mobilen for henne når den var ny la jeg merke til at det var en liten ripe bak på mobilen å store finger avtrykk på skjermen.

så for meg ut som at mobilen har blitt brukt før. så eneste jeg kan forstå er at den som har brukt mobilen før har stått for vannskaden

 

 

Har hun noen mulighet til å klage på noe slikt?

 

veldig kjedelig for dama å bruke 2000kr på noe som bare slutter å virke etter 2 månder. å når hun mener at det ikkje er hennes feil.

 

Takker på forskudd til di som orker å svare på dette :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da måtte du klaget med engang.. har ingen rettigheter nå.

 

men skal mye til for at en fuktskade skal være i telefonen i 2 måneder før du merker noe forskjell.

 

men det er godt mulig det er hennes feil uten at hun vet det.

 

En telefon kan bli fuktskadet bare av å ligge på badet mens noen dusjer, så er ikke så mye som skal til..

 

kjedelig er det uansett da:( eneste muligheten tror jeg evt. kan være å ta det med forsikringsselskapet, noen få lar vannskade gå igjennom om du er overbevisende nok om at hun ikke har skyld i det selv.

 

Lykke Til!

:thumbup:

Lenke til kommentar
*snipp*

7437989[/snapback]

 

Ikke helt korrekt. Ettersom dette er innenfor 6 måneders regelen så står selger ansvarlig for bevisbyrden.

Mener dere at selger tar feil, og at telefonen ikke har tålt vanlig bruk, så står dere fritt til å klage saken inn for forbrukerrådet.

 

Dere har rettigheter, men disse begrenses veldig dersom det kan bevises at dere er skyld i feilen.

Lenke til kommentar
*snipp*

7437989[/snapback]

 

Ikke helt korrekt. Ettersom dette er innenfor 6 måneders regelen så står selger ansvarlig for bevisbyrden.

Mener dere at selger tar feil, og at telefonen ikke har tålt vanlig bruk, så står dere fritt til å klage saken inn for forbrukerrådet.

 

Dere har rettigheter, men disse begrenses veldig dersom det kan bevises at dere er skyld i feilen.

7438027[/snapback]

 

Mobilen har jo allerede blitt sendt inn, hvor den hadde fått konstantert fuktskader.

Lenke til kommentar
*snipp*

7437989[/snapback]

 

Ikke helt korrekt. Ettersom dette er innenfor 6 måneders regelen så står selger ansvarlig for bevisbyrden.

Mener dere at selger tar feil, og at telefonen ikke har tålt vanlig bruk, så står dere fritt til å klage saken inn for forbrukerrådet.

 

Dere har rettigheter, men disse begrenses veldig dersom det kan bevises at dere er skyld i feilen.

7438027[/snapback]

 

Mobilen har jo allerede blitt sendt inn, hvor den hadde fått konstantert fuktskader.

7439118[/snapback]

 

Det gjør det ikke mindre berettiget for kunde å klage. Jeg kan lese, så ellers takk. Kunde kan fint sende saken for megling, resultatet der i mot er følgelig en annen sak.

Lenke til kommentar

Den der diskusjonen er evigvarende.

Når det allerede er konstatert at apparatet er fuktskadet, kan jeg ikke skjønne at bevisbyrden skal ligge på selger. Det er da fullstendig mulig å fuktskade en telefon MANGE ganger i løpet av de to månedene, eller 6, som du mener reglene er.

Lenke til kommentar
men elkjøp må jo vite om det er en mobil som var brukt før siden de solgte den.. som de ikke vil innrømme selvsagt

7440001[/snapback]

 

Jobber selv på elkjøp og kan kun svare for de rutinene vi har i butikken.

Først og fremst så har ikke elkjøp returrett på mobiler, så det er sjeldent det vi selger brukte mobiler. Det er i såfall utstillingsmodeller, eller erstatningsprodukter.

 

Vi har en egen seksjon i utstillingen vår hvor det KUN står "kuppvarer" eller "demo-modeller". Her kommer det også klart og tydelig fram at det er utstilte vare man får.

Lenke til kommentar
Den der diskusjonen er evigvarende.

Når det allerede er konstatert at apparatet er fuktskadet, kan jeg ikke skjønne at bevisbyrden skal ligge på selger. Det er da fullstendig mulig å fuktskade en telefon MANGE ganger i løpet av de to månedene, eller 6, som du mener reglene er.

7439910[/snapback]

 

som jeg sier; kunde kan klage saken til forbrukerrådet om han mener dette er feil, altså at feilen ikke beror på deres bruk. Skal du komme her å si at de ikke har rett til det en gang?

Lenke til kommentar
Men var ikke dette oppe i retten? Og kunden tapte?

7440973[/snapback]

Jo, tapte så det holdt og måtte betale flere tusen kroner. :p

 

---

 

Hvis det hadde vært min telefon ville jeg bedt å få se bilder som beviser fuktskaden, har verkstedet det er det lite å gjøre. At dere sier at den kan ha vært brukt før er jo såklart mulig med alle varer i butikker, men å komme og si det etter 2 måneder når telefonen har fuktskade går nok ikke.

Lenke til kommentar
men elkjøp må jo vite om det er en mobil som var brukt før siden de solgte den.. som de ikke vil innrømme selvsagt

7440001[/snapback]

 

Jobber selv på elkjøp og kan kun svare for de rutinene vi har i butikken.

Først og fremst så har ikke elkjøp returrett på mobiler, så det er sjeldent det vi selger brukte mobiler. Det er i såfall utstillingsmodeller, eller erstatningsprodukter.

 

Vi har en egen seksjon i utstillingen vår hvor det KUN står "kuppvarer" eller "demo-modeller". Her kommer det også klart og tydelig fram at det er utstilte vare man får.

7440876[/snapback]

 

hvorfor dukker det opp i ny og ne mobiler som er solgt som ny med bilder osv (helst porno) . vet ikke om elkjøp har gjort dette. (som har kommet fram )

Endret av Panzerhansa
Lenke til kommentar
men elkjøp må jo vite om det er en mobil som var brukt før siden de solgte den.. som de ikke vil innrømme selvsagt

7440001[/snapback]

 

Jobber selv på elkjøp og kan kun svare for de rutinene vi har i butikken.

Først og fremst så har ikke elkjøp returrett på mobiler, så det er sjeldent det vi selger brukte mobiler. Det er i såfall utstillingsmodeller, eller erstatningsprodukter.

 

Vi har en egen seksjon i utstillingen vår hvor det KUN står "kuppvarer" eller "demo-modeller". Her kommer det også klart og tydelig fram at det er utstilte vare man får.

7440876[/snapback]

 

hvorfor dukker det opp i ny og ne mobiler som er solgt som ny med bilder osv (helst porno) . vet ikke om elkjøp har gjort dette. (som har kommet fram )

7443566[/snapback]

 

Siste sak i media (hvis jeg husker rett) så var det en nettbutikk som gjorde det. De innrømte at de solgte mobiler som hadde blitt levert tilbake på 14 dagers angrerett, som nye telefoner

Lenke til kommentar
hvorfor dukker det opp i ny og ne mobiler som er solgt som ny med bilder osv (helst porno) . vet ikke om elkjøp har gjort dette. (som har kommet fram )

7443566[/snapback]

 

Jeg vet det var en sak på Expert for noen måneder siden, her hadde Expert solgt en telefon de hadde fått som SWAP fra verkstedet. Dette skal i utgangspunktet være en helt ny telefon, men verkstedet hadde gjort en feil og sendt feil.

 

Jeg har selv gått gjennom et par telefoner vi har måttet selge på nytt (grunnet for lang servicetid og deretter heving av kjøp) hvor jeg har funnet private pornofilmer (og deretter slettet). Det Jeg lurer veldig på er: Hvorfor sender folk telefonene sine på service med private intime sex opptak på?

Lenke til kommentar
men elkjøp må jo vite om det er en mobil som var brukt før siden de solgte den.. som de ikke vil innrømme selvsagt

7440001[/snapback]

 

Det kan skje glipper i butikker , det er mennesker som jobber her og vi gjør som kjent ofte feil. De fleste elektrovarehus i norge bruker et program som heter Elguide. Her er det mulig å spore opp tidligere salg, eller utlån på en tlf ved hjelp av IMEI/serienummeret. Det går selvfølgelig ann å kontakte butikken han kjøpte telefonen i å høre om det kan ha skjedd en glipp og at telefonen har vært kjøp før uten at de var klar over det da de leverte den ut. (på denne måten angriper man ikke selger og selger blir mye mer medvillig til å hjelpe kunden)

 

Om så er tilfelle, så ville jeg også bedt om å få høre hvorfor tidligere eier har fått levere tilbake telefonen. (det står ofte en begrunnelse på krediteringsbilaget) Kanskje det var en forsikringssak med fuktskadet telefon og telefonen i utgangspunktet skullle vært skrotet?

Lenke til kommentar
[siste sak i media (hvis jeg husker rett) så var det en nettbutikk som gjorde det. De innrømte at de solgte mobiler som hadde blitt levert tilbake på 14 dagers angrerett, som nye telefoner

7443585[/snapback]

Det er ingenting i veien for å selge et produkt som nytt etter at angreretten har vært benyttet. Dette betinger selvfølgelig at produktet ikke har blitt brukt/forseglet embalasje er åpnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...